استانداری ایلام

استاندار ایلام در هجدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا

احساس خطر می کنم/کرونا را جدی نگیریم دوباره موج ابتلا ایجاد می شود/روند روبه رشد در سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری بایست ادامه یابد/

احساس خطر می کنم/کرونا را جدی نگیریم دوباره موج ابتلا ایجاد می شود/روند روبه رشد در سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری بایست ادامه یابد/

استاندار ایلام در هجدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا
 احساس خطر می کنم/کرونا را جدی نگیریم دوباره موج ابتلا ایجاد می شود/روند روبه رشد در سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری بایست ادامه یابد/در بحث کرونا ۴ شهرستان را سفید اعلام کرده اند/در استان منطقه قرمز کرونا نداریم/وضعیت سفید به معنای بیخیالی کرونا نیست/ضد عفونی کوچه ها و معابر شهر و روستا ها تداوم یابد/۲۷ اردیبهشت وضعیت مدارس مناطق سفید تعیین تکلیف می شود/بالا رفتن آمار مبتلایان در اثر افزایش تست ها و غربالگری نکته مثبتی است/از کمک خوب خیرین، ادارات نهادها و ارگان ها به آسیب دیدگان از کرونا تشکر می کنم/پرداختی ها به افراد آسیب پذیر سامان دهی شود/کار صدا و سیما در دلجویی از آسیب دیدگان از کرونا قابل تقدیر است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در هجدهمین ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر اعضا برگزار شد با اشاره به مصوبات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: جلسه این ستاد امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و تصمیمات مهمی از جمله شناسایی مناطق سفید، زرد و قرمز کشور اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این نشست ۴ شهرستان بدره، دهلران، ملکشاهی و هلیلان در استان ایلام وضعیت سفید و کم خطر اعلام شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که وضعیت سفید به این منزله نیست که دیگر خطری در آن مناطق وجود ندارد افرود: مردم این مناطق بایست مواظب باشند که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از این حالت خارج می شوند.

وی با اشاره به این مهم که هر ۴ روز یکبار مناطق مختلف کشور در خصوص مناطق سه گانه پایش می شود، افزود: تا زمانی که وضعیت این مناطق سفید است یک سری فعالیت ها از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا احتمالا مراسم شب های احیا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتی امکان در مکان های روباز و محدود و با حداقل جمعیت و به صورت مدیریت شده از طریق صدا و سیما برگزار می شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ارتباط با وضعیت مدارس نیز گفت: مقرر شد وضعیت مدارس یک هفته دیگر بررسی شود و اگر همه چیز خوب بود مدارس در مناطق سفید از ۲۷ اردیبهشت ماه به حفظ فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی می شود.

وی در ادامه به روند کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ظرف ۲۵ روز گذشته ۱۸۳ نفر به امار مبتلایان استان اضافه شده و ۱۹ نفر نیز به آمار فوتی ها اضافه گردیده است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: کار ضد عفونی یکی از کارهای خوبی بود که توسط نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج و ارتش و دیگر ارگانها و نهادهای و گروه های مردم نهاد به طرز شایسته ای انجام شد و تقاضا دارم این کار ادامه پیدا کند.

وی در ادامه از اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی دراستان تا ۱۳ فروردین ماه تشکر کرد و گفت؛ اما بعد از این زمان رعایت نشد و آمارها دوباره بالا رفت.

استاندار ایلام در ارتباط با بالا رفتن آمار  تعداد مبتلایان به خاطر افزایش تست ها و گسترش طرح غربالگری گفت: اگر تعداد مبتلایان زودتر شناخته شوند این یک نکته مثبت است.

وی در ادامه از کاهش آمار فوتی ها در استان خبر داد و گفت: هرچه قدر ما غربالگری را بهتر انجام دهیم ممکنه آمار مبتلایان بالا تر رود اما این نکته بدی نیست چراکه با جداسازی افراد مبتلا خطر سرایت این بیماری کاهش می یابد.

سلیمانی دشتکی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خوب مردم و مسئولان و خیرین در  پویش های مومنانه و مردمی گفت؛ تا الان ادارات، مردم، خیرین نهادها و ارگان ها کمکهای بسیار خوبی انجام داده اند.

وی با عنوان این مطلب که سامانه ای برای ثبت کمک های مردمی به افراد اسیب دیده از کرونا ایجاد شده است، اضافه کرد: تلاش شود در بحث پرداختی ها به افراد اسیب دیده از کرونا ساماندهی صورت پذیرد.

وی در ادامه از همکاری و همراهی اصناف و بازاریان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند تشکر کرد و گفت؛ در عین حال بایست ما هم حواسمان جمع باشد و در این شرایط مواظب اصناف و بازاریان که از کرونا اسیب دیده اند باشیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به کاهش نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در حالیکه مرکز آمار ایران نرخ تورم و بیکاری را حساب می کند اما عده ای نرخ تورم را بولد می کنند اما نرخ بیکاری که کاهش یافته را غلط می دانند!

وی افزود: این در حالی است که برآورد این دوشاخص بر عهده مرکز امار ایران است، پس اگر اطلاعات این مرکز در مورد بیکاری قابل قبول نیست چگونه در برآورد تورم قابل قبول هست؟!

وی در ادامه ضمن هشدار به مسئولان استان در ارتباط با حفظ دستاوردهای ایجاد شده در استان گفت: حوزه صنعت و معدن و نفت و گاز و پتروشیمی و آب و خاک استان مواظب باشند کارهای بسیار بزرگ و خوبی انجام شده است که این روند بایست ادامه پیدا کند.

استاندار ایلام در پایان از کار خوب صدا و سیما کرد در ایجاد ویژه برنامه هایی برای دلجویی از آسیب دیدگان از کرونا تشکر کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است