استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

دفاع تمام قد استاندار ایلام از منافع مردم و تحسین رئیس جمهور

دفاع تمام قد استاندار ایلام از منافع مردم و تحسین رئیس جمهور

دفاع تمام قد استاندار ایلام از منافع مردم و تحسین رئیس جمهور
 آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام  

《کاهش نرخ بیکاری در استان ایلام در دولت تدبیر و امید از ۱۷.۶ و رتبه ۳۰ کاهش بیکاری در سال ۹۱ در دولت دهم به نرخ بیکاری ۸.۳ و رتبه ۷ کشور در سال ۹۸ چنان قابل توجه بود که رئیس جمهور را به واکنش وا داشت تا در پاسخ به این آمار خیره کننده از آن بعنوان یک افتخار بزرگ برای مردم و مسئولان استان یاد کند.》

دوندگی و دفاع تمام قد استاندار ایلام از منافع استان ظرف دوسال و نیم گذشته چنان مشهود و پررنگ بوده است که در هر برهه مورد توجه افکار عمومی و مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است تا امروز از وی بعنوان یکی از پرکارترین استانداران کشور در این زمینه یاد کنند. در این راستا ظرف یکی دو هفته گذشته شاهد نتایج برخی از این تلاش های شبانه روزی در دفاع از منافع ملی و استانی بودیم:

۱. در ارتباط ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استاندار ایلام ظرف هفته گذشته آن هنگام که قاسم سلیمانی دشتکی به قصد دفاع از آسیب دیدگان کرونا احساس مسئولیت کرد و در سطح ملی پیشنهاد داد که برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا در موضوع بسته های حمایتی می بایست تعیین مصادیق توسط استانداران صورت پذیرد، با پاسخ مثبت دکتر حسن روحانی مواجه شد تا به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دستور دهد در این قضیه نظر استانداران لحاظ شود.

استاندار ایلام در این ارتباط مستقیم که بصورت ویدئو کنفرانسی در این شرایط تحریمی و کرونایی برگزار شد از خبرهای خوب و امید بخش گفت که مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت. وی از حرکت روبه جلو چرخ توسعه استان گفت؛ از رتبه اول امنیت سرمایه گذاری استان در سال ۹۸، از رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان و کاهش معنادار بیکاری در استان ...

۲. در مراسم افتتاح طرح ها و پروژه های مهم استان در حوزه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، یکبار دیگر ایلام تیتر یک خبرگزاری ها و رسانه های ملی در کشور شد.

در این مراسم که بطور زنده از شبکه بین المللی خبر پخش شد، رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و استاندار ایلام طرح ها و پروژه های مهم استان را افتتاح کرد.

طرح ها و پروژه های مهم وزارت نیرو (۲۲ هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه و افتتاح سد شهدای ایلام با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان) و جهاد کشاورزی (۱۲۳ پروژه با اعتبار ۵۴۷ میلیارد تومان) و مجموع اشتغالزایی برای بیش از ۵ هزار نفر آنقدر قابل توجه و مهم بود که تمام شبکه های ملی کشور ظرف دو روز پیاپی در چند نوبت خبری بعنوان تیتر خبر اول کشور بدان پرداختند.

آنچه که در حاشیه این افتتاحیه های مهم اتفاق افتاد ارائه گزارش کم نظیر استاندار ایلام به رئیس جمهور بود. زمانی که سلیمانی دشتکی در دفاع از مردم استان و مظلومیت این مردمان در دوران دفاع مقدس گفت و سپس به ظرفیت های استان و نقش آفرینی ملی در چند سال اخیر اشاره کرد و در ادامه از کاهش نرخ بیکاری استان در دولت تدبیر و امید از ۱۷.۶ و رتبه ۳۰ کشور در سال ۹۱ در دولت دهم به نرخ بیکاری ۸.۳ و رتبه ۷ کشور در سال ۹۸ خبر داد، این گزارش مورد تحسین رئیس جمهور قرار گرفت تا در پاسخ به این آمار خیره کننده از آن بعنوان "یک افتخار بزرگ" برای مردم و مسئولان استان یاد کند.

مهر تایید رئیس جمهور بر عملکرد نماینده عالی دولت و دیگر مسئولان استان از آنجا حائز اهمیت است که در همین مراسم افتتاح طرح ها و پروژه های حوزه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نیز بیش از ۵ هزار نفر اشتغالزایی آن هم در استانی ایجاد می شود که تا قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری ۱۷.۶ درصد جزو ضعیف ترین عملکردها در بین استان های کشور بوده است. اما امروز ایلام با حجم عظیم سرمایه گذاری انجام شده (۴۹ هزار میلیارد تومان ظرف دو سال و نیم گذشته) که به گفته استاندار ایلام در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای افتتاح و شروع بکار دارد، به نرخ بیکاری ۷ درصد در سه ماهه آخر سال ۹۸ رسیده و جزو سه استان برتر کشور و در مجموع با نرخ ۸.۳ درصد جزو ۷ استان برتر کشور در زمینه کاهش نرخ بیکاری قرار بگیرد.    

جان کلام آنکه اگرچه هنوز آمار بیکاری در استان ایلام بالا و مشهود است و نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد اما تا همین جای کار مجموعه اقدامات مسئولان نظام در استان به ویژه پیگیری های شبانه روزی نماینده عالی دولت در استان در ایجاد این حجم عظیم و خیره کننده سرمایه گذاری در استان و مهم تر از آن کاهش بی نظیر و معنادار نرخ بیکاری به گواه گزارشات رسمی مرکز آمار ایران بعنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ آمار بیکاری قابل تحسین است

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است