استانداری ایلام

استاندار ایلام

کسی به ایلام سفر نکند، برخواهد گشت/مردم استان برنامه ۱۳ بدر خود را لغو کنند

کسی به ایلام سفر نکند، برخواهد گشت/مردم استان برنامه ۱۳ بدر خود را لغو کنند

استاندار ایلام در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر کشور:
کسی به ایلام سفر نکند، برخواهد گشت/مردم استان برنامه ۱۳ بدر خود را لغو کنند/خطر کرونا جدی است/افزایش مبتلایان در شهرستان های استان به استثنای چرداول/امار کرونا در استان جالب نیست/مردم در ریشه کنی کرونا با ما همکاری کنند/در صورت ابلاغ محدودیت ورود و خروج قاطعانه ان را اجرا خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز چهارشنبه ۶ فروردین ماه در حاشیه ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با وزیر کشور و در پنجمین نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا به آخرین آمار کرونا در استان پرداخت و گفت: امروز جمع مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲۳۲ نفر رسید که با توجه به درصد جمعیت استان اصلا وضعیت جالبی نیست و مردم باید بیشتر به توصیه ها دقت کنند و آنها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ها افزود: متاسفانه در شهر ایلام روز گذشته ۹۵ نفر مبتلا داشتیم که امروز به ۱۰۱، ایوان از ۴۱ به ۴۵، مهران از ۲۹ به ۳۱ ، دهلران از ۸ به ۹، دره شهراز ۱۰ به ۱۲، ملکشاهی از ۱۰ به ۱۱ نفر، بدره از ۶ به ۷ نفر و سیروان از ۲ به ۳ نفر افزایش یافت و اما چرداول خوشبختانه در همان عدد ۲ ثابت ماند و برای چندمین روز متوالی افزایشی در میزان مبتلایان نداشته است.

وی در خصوص فوتی‌های استان نیز خاطر نشان کرد: متأسفانه از روز گذشته تا به امروز ۳ نفر فوتی  ثبت شده تا آمار فوتی ها به ۱۶ نفر برسد که این افزایش مربوط به شهرستان های ایلام، مهران و بدره بود است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونای در ادامه به تحلیل آمار مبتلایان به نسبت جمعیت اشاره کرد و گفت: در دنیا به میزان ۰.۰۵ درصد جمعیت به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در ایران این آمار ۰.۰۳ درصد و در ایلام ۰.۰۳ درصد است و از نظر درصد فوتی ها در دنیا عدد ۴.۵۳ درصد، در ایران ۷.۶۸ درصد و در ایلام ۶.۸۹ درصد نشان می دهد.

وی در ادامه از کمک ۳ میلیارد ریالی خیرین استان برای مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: کمک های بسیار خوبی از طرف خیرین و موسسات خیریه استان برای مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفته است و در ادامه از مردم خوب و خیر استان تقاضا دارم این کمک ها را تداوم دهند.

سلیمانی دشتکی در ادامه از اجرای طرح جلوگیری از سفرها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح خروج میهمانان در دستور کار قرار گرفته و از سفر مسافرین جدید به استان نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که اولا افرادی که قصد سفر به استان را دارند حتما برنامه ی خود را لغو کنند و مسافرین و میهمانان نیز به سرعت برنامه ی برگشت خود را انجام دهند.

وی افزود: درصورت ابلاغ این طرح با همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بسیج، بهداشت و درمان و دیگر ارگان های عضو ستاد مبارزه با کرونا قاطعانه در جهت حفظ سلامت مردم انجام می شود.

استاندار ایلام با تأکید بر این مهم که هر گونه اجتماعی باعث انتشار و گسترش ویروس کرونا می شود تصریح کرد: مردم عزیز هیچ گونه برنامه ریزی برای سیزده بدر نداشته باشند چرا که این امر باعث گسترش بیماری در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم ولی قطعا در این شرایط انجام سفر، گردشگری، چادر زدن و دیگر اجتماعات مصداق بارز تکثیر و گسترش بیماری خواهد بود.

وی افزود: مردم به خاطر حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه از برنامه ریزی برای سیزده بدر و همچنین دیگر سفرها و حضور در طبیعت به صورت دست جمعی خودداری کنند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است