استانداری ایلام

‍ استاندار_ایلام در ستاد استانی مقابله با کرونا:

هر مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی استان را ۱۴ روز قرنطینه کنید

هر مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی استان را ۱۴ روز قرنطینه کنید

‍ استاندار_ایلام در ستاد استانی مقابله با کرونا:
 هر مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی استان را ۱۴ روز قرنطینه کنید/تمامی دستگاه ها و ارگان ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند/تبلیغات انتخاباتی حوزه جنوبی در زمان مقرر بصورت مجازی انجام شود/ساعات کاری ادارات استان از روز شنبه ۸ تا ۱۴/احتکار کنندگان در این شرایط مرتکب جنایت می شوند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه در ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تقدیر و تشکر از عوامل دست اندر کار به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی، صدا و سیما، شهرداری ها و ... تاکید کرد: البته خط مقدم مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و صدا وسیما و رسانه ها نیز در بحث اطلاع رسانی هستند.

وی در ادامه اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را لازم الاجرا عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و ارگان ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و قصور در انجام وظایف تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی خواهد داشت.

استاندار ایلام پایش و کنترل مبادی ورودی استان و اجرای تست کرونا را یکی از مصوبات مهم ستاد عنوان کرد و گفت: بایست هر مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی استان را ۱۴ روز قرنطینه کرد.

وی ادامه داد: در این راستا معاون رئیس جمهور که می خواست به استان بیاید  به خاطر ملاحظات و پیشگیری حتی این سفر لغو شد.

سلیمانی دشتکی دورکاری و مرخصی افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، یا افراد مسن و سالخورده و یا بانوانی که دارای فرزند خردسال یا مریض هستند را از مصوبات مهم دیگر ستاد خواند و گفت: بهترین جا و مکان برای حفظ سلامت مردم و ریشه کنی ویروس کرونا ماندن مردم در خانه است.  

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان به ساعات کاری ادارات اشاره کرد و گفت:  از شنبه پیش رو تا پایان هفته ساعات کاری ادارات ۸ صبح تا ۱۴ بعدظهر اعلام می گردد.

وی برنامه های ستاد سفر را تحت شعاع شرایط کنونی کشور عنوان کرد و گفت: همینجا اعلام می کنم با توجه به مصوبات کمیته گردشگری کشور برنامه های ستاد سفر های نوروزی استان لغو می شود و از همه در اقصی نقاط کشور می خواهم که به این بهانه در این شرایط به ایلام سفر نکنند چرا که تمامی مسافرخانه ها، سفره خانه ها و اماکن و محل اقامت های عمومی را ممنوع کرده ایم.

وی افزد: مردم مهمانواز استان نیز رعایت کنند و سفر های خود را به تاخیر بیاندازند و تا اطلاع ثانوی نه مهمانی بروند و نه پذیرای مهمان باشند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: مردم مراسمات پنجشنبه و جمعه آخر سال را نیز به خاطر شرایط پیش آمده به تاخیر بیاندازند.

وی ادامه داد: امروز همه امور از جمله مراسمات جشن و عزا و حتی نماز جمعه و اعتکاف تحت شعاع این موضوع قرار گرفته است.

وی افزود: مردم بدانند هرکسی که کنار آنها قرار گیرد احتمال بیماری هست پس مواظب باشند تمام ارتباطات‌ خود را غیر مستقیم و از طریق فضای مجازی انجام دهند.

نماینده عالی دولت در ادامه بر ضد عفونی اماکن عمومی و ادارات استان تاکید کرد و گفت: اماکن عمومی پادگان ها بیمارستان و زندان ها و آسایشگاه ها، معابر، مکان های عمومی، ورودی ها و مرز ها بایست بطور مداوم کنترل و ضدعفونی شوند.

وی در ادامه به نحوه تبلیغات انتخابات در حوزه جنوبی استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط بهتر است کاندیداهای محترم از هرگونه همایش و گردهمایی خودداری کنند و در زمان مقرر تبلیغات خود را بصورت مجازی انجام دهند.

استاندار ایلام ضمن هشدار شدید به احتکار کنندگان ماسک و لوازم بهداشتی، تاکید کرد: احتکار کنندگان در این شرایط مرتکب جنایت می شوند و عواقب سختی در انتطار آنان است.

وی در پایان خواستار استقرار وسایل تست کرونا در استان شد و گفت: تست کرونا حتما بایست در ایلام مستقر شود.

وی افزود: اگر همه با هم پیشگیری کنیم و همه رعایت کنیم ظرف یکی دو هفته آینده جو آرام تر خواهد شد و در نهایت کرونا را شکست خواهیم داد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است