استانداری ایلام

استاندار ایلام

معمولا در مواقع سختی همه به هم کمک می کنند/برخی با احتکار و گران کردن کالا از شرایط موجود سوء استفاده نکنند/مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی کنند به اندازه کافی موجود است/دانشگاه علوم پزشکی توزیع عاد

معمولا در مواقع سختی همه به هم کمک می کنند/برخی با احتکار و گران کردن کالا از شرایط موجود سوء استفاده نکنند/مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی کنند به اندازه کافی موجود است/دانشگاه علوم پزشکی توزیع عاد

 معمولا در مواقع سختی همه به هم کمک می کنند/برخی با احتکار و گران کردن کالا از شرایط موجود سوء استفاده نکنند/مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی کنند به اندازه کافی موجود است/دانشگاه علوم پزشکی توزیع عادلانه مواد ضدعفونی را در دستور کار قرار دهد/با احتکار کنندگان ماسک و مواد ضدعفونی برخورد می شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندارایلام صبح امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه در ستاد تنظیم بازار استان که با موضوع بیماری کرونا برگزار شد بر رعایت انصاف در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت: امروز در بازار شاهد گرانی برخی میوه جات و موادی که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است، هستیم!

وی با تاکید بر همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی در بحث بیماری کرونا، اظهار داشت: معمولا در شرایط سختی همه به هم کمک می کنند اما سوء استفاده برخی از شرایط پیش آمده در بحث کرونا در احتکار و گران کردن مواد مورد نیاز مردم ظلم و گناه نابخشودنی است.

وی افزود: در اینجا قیمت واقعی را بایست بر مبنای فاکتور واقعی گذاشت و راستی آزمایی این موضوع بر عهده تعزیرات و صنعت و معدن است.

استاندار ایلام از کمک و مساعدت دولت در تهیه مواد ضدعفونی خبر داد و گفت: ضمن اختصاص اعتبارات لازم با برخی کارخانجات استان قرار داد بسته ایم که مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی استان را تامین کند و توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع قرار می گیرد، اضافه کرد: حوزه بهداشت و درمان بایست مواظبت کند که در توزیع این مواد در بین مردم مشکلی پیش نیاید.

سلیمانی دشتکی افزود: درخصوص تهیه ماسک تمهیداتی در نظر گرفته شده است اما واقعیت آن است که همه مردم نیاز به ماسک ندارند و فقط کسانی که بیمار هستند برای عدم انتشار ویروس به دیگران، نیازمند زدن ماسک هستند.

وی تاکید کرد: مسئولیت اصلی توزیع مواد ضدعفونی و ماسک بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و غیر از داروخانه های دارای مجوز هیچ مغازه ای حق فروش ماسک را ندارد و در غیر اینصورت تعزیرات ضمن مصادره مواد، برخورد قانونی نماید.

سلیمانی دشتکی در ادامه با تاکید بر فعال بودن بازار و کارخانجات استان، گفت: بازار و کارخانجات استان در این شرایط تعطیل نیستند و زندگی ادامه دارد، منتها همه بایست با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به هم کمک کنیم و در این راستا بازار استان و کارخانجات نیز بایست با رعایت موارد پیشگیرانه و ضدعفونی محصولات و مکان های عمومی توجه و دقت جدی داشته باشند.

وی در ادامه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: به جهت پیشگیری از اشاعه ویروس کرونا مصلحت این بود که مصوباتی در ستاد مبارزه با این بیماری چون ممنوع کردن کنسرت ها، همایش ها، گردهمایی ها، مسابقات ورزشی و ... همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی انجام شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است