استانداری ایلام

استاندار ایلام

صحبت های مهم استاندار ایلام در دو روز مانده به انتخابات از شبکه استانی مرکز ایلام گفت:

صحبت های مهم استاندار ایلام در دو روز مانده به انتخابات از شبکه استانی مرکز ایلام گفت:

 صحبت های مهم استاندار ایلام در دو روز مانده به انتخابات از شبکه استانی مرکز ایلام گفت:
 قول می دهیم انتخابات را سالم و امن برگزار کنیم و امانت دار خوبی برای مردم باشیم/امکان رای دادن چندباره در این دوره وجود ندارد/کاندیداها در چارچوب شرح وظایف یک نماینده وعده و وعید بدهند/علاقمند بودم انتخابات این دوره رقابت سیاسی و برنامه ای باشد/مواظب باشیم رقابت های قومی و قبیله ای در انتخابات به اختلافات منجر نشود/کاندیداها بجای تخریب یکدیگر برنامه های خود را ارائه دهند/هرکسی از صندوق بیرون آمد آن خیر و صلاح استان و مردم است/همه مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت می کنم

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام امشب ۲۹ بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحبت های مهمی را ایراد فرمودند که در زیر به خلاصه ای از آن اشاره می شود؛

-از ۱۳۲ کاندید در هیئت های اجرایی تنها ۳ نفر ردصلاحیت شد اما در جمع بندی امروز شاهد رقابت ۴۷ نفر هستیم که از این میزان ۲۸ نفر در حوزه شمال و شاهد رقابت هر ۱۴ نفر برای یک نماینده  و در حوزه جنوب شاهد رقابت ۱۹ نفر برای یک کرسی هستیم.

-در این دوره اگر هر کاندیدا بتواند ۲۰ درصد آرا یا به عبارتی یک پنجم آرا را بدست بیاورد یکضرب وارد مجلس می شود.

-واجدین شرایط در حوزه شمال ۳۱۷ هزار نفر و در حوزه جنوب ۱۳۴ هزار نفر است.

- مرحله اول هرکس هرجا می تواند رای بدهد اما مرحله دوم هر فردی که در هر حوزه ای رای داده است حق رای دادن دارد.

-امسال رای دادن با دستگاه الکترونیک و فقط با کد ملی انجام می شود و امکان تخلف چندباره رای دادن وجود ندارد.

-انتخابات در استان شکل قومی و قبیله ای و منطقه ای به خود گرفته است و از حالت حزبی و جناحی خارج شده و این یک حسن دارد و یک مشکل، حسن اینکه باعث مشارکت بیشتر می شود اما بایست مواظب بود که پررنگ شدن بحث قومیت ها موجب تنش و نزاع بین قومیت ها نشود.

- مردم و کاندیداها دقت کنند این انتخابات باعث وحدت و برادری شود و خدایی نکرده باعث اختلافات نشود و البته ما تمهیدات بسیار قوی برای برگزاری یک انتخابات امن و سالم اندیشیده ایم.

-همه بایست قانونمدار باشند و هر کسی از صندوق بیرون آمد آن خیر و صلاح استان و مردم است.

-مشارکت مردم ایلام در رقابت های مجلس در ادوار گذشته به شرح ذیل بوده است: در مجلس اول ۵۴ درصد، در مجلس دوم ۷۲ و نیم درصد، مجلس سوم ۸۳ و نیم درصد، مجلس چهارم ۷۸.۶ درصد، مجلس پنجم ۹۰.۶۴درصد، مجلس ششم ۸۷ درصد، مجلس هفتم ۷۳ درصد و مجلس هشتم ۷۸.۵ درصد، مجلس نهم ۸۷ درصد و مجلس دهم ۷۵.۲۵ درصد و میانگین مشارکت ۷۸ درصد بوده است.

-بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۶۵ درصد در انتخابات شرکت می کنند و امیدواریم به حد و نصاب پارسال که بالای ۷۰ درصد است، برسد.

-روند انتخاب تا امروز به خوبی پیش رفته است و در این بین جلسات مختلفی با اعضای ستادانتخابات، نطارت، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین، مردم، گروه ها و تشکل های مختلف، احزاب و فعالین سیاسی برای پربارتر کردن انتخابات برگزار شده است.

-مجلس بایست در راس امور باشد و یک نماینده بایست به امور بین الملل، امور ملی و استانی تسلط داشته باشد.

-نمایندگان می توانند چه از طریق لایحه از طرف دولت و چه از طریق ارائه طرح ها در قانونگذاری نقش مهم خود را ایفا نمایند.

-نماینده داره اختیارات فراوانی است؛ آنان در تمام امور کشور حق تحقیق و تفحص دارند. نماینده توان تذکر و استیضاح وزرا و حتی رئیس جمهور را دارند.

-اما در خیلی جاها نمایندگان به وظایف خود عمل نمی کنند ولی در عوض قول و وعده هایی را می دهند که جزو وظایف آنها نیست.

-کار نماینده دخالت در غزل و نصب های دستگاه های اجرایی نیست، کار آنها ساخت پل و بزرگراه نیست و ... اینها همه وظیفه قوه دیگر بنام قوه مجریه است.

-کاندیداهای محترم در چهارچوب وظایفی که قانون برای آنها تعیین کرده است، حرف بزنند و توقعات خارج از حوزه وظایف برای خود درست نکنند.

-از همه عوامل ستاد انتخابات تشکر می کنم هرچند که دلم می خواست رقابت ها سیاسی وبراساس برنامه باشد نه بر اساس قوم و قبیله اما تاهمینجا همکاری هیئت نظارت خوب بوده و تعامل خوبی برقرار است.

-روز جمعه از ساعت رای گیری تاشمارش آرا بصورت آماده باش هیئت اجرایی با هیئت نظارت درکنار هم هستیم.

-مدیرانی که نقش در انتخابات دارند حق دخالت به هیچ وجه ندارد وبقیه بدون استفاده از امکانات وعناوین خود می توانند فعالیت داشته باشند.  

-قول می دهیم انتخابات را سالم و امن برگزار کنیم وامانتدار خوبی برای مردم باشیم.

-از همه مردم عزیز ایلام دعوت می کنم در انتخابات حضور داشته باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است