استانداری ایلام

استاندار ایلام

بانک ها وحدت رویه داشته باشند/مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا هستند/از فعالان عرصه تولید حمایت شود

بانک ها وحدت رویه داشته باشند/مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا هستند/از فعالان عرصه تولید حمایت شود

‍ استاندار ایلام:
 بانک ها وحدت رویه داشته باشند/مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا هستند/از فعالان عرصه تولید حمایت شود
 
  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندارایلام عصر امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای حمایت از رونق تولید گفت: قانون، طرح های تولیدی را به عنوان تضمین تسهیلات قبول کرده است.

وی با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی در ارتباط با طرح تولیدی که تورم بر آنها تاثیر گذاشته است، گفت: می توان از طریق تسهیلات به این طرح ها کمک کرد، البته بایست توجه داشت که قبل از بهره برداری از طرح های تولیدی هر گونه تسهیلات اعطایی به عنوان سرمایه ثابت محسوب می شود.
 
استاندار ایلام در ارتباط با این سئوال که وثایق طرح بایست به چه میزان ارزش داشته باشد، گفت: متناسب با تسهیلات، وثائق هم تعیین می شوند و در این رابطه می توانیم بر اساس دستور العمل های موجود اقدام کنیم.
 
وی در جهت حمایت از تولید خواستار مساعدت بیشتر بانک ها شد و گفت: بانک ها با طرح ها و متقاضیانی که فعال هستند و کار را به موقع انجام می دهند همکاری بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: بایست از کارآفرینان فعال و کننده کار که دارای اهلیت لازم هستند  حمایت لازم صورت گیرد و در این راه همه‌ی دستگاههای اجرایی مرتبط موظف به همکاری هستند.
 
وی افزود: طرحی که متوسط در طی یک سال اجرا می شود وقتی کارآفرین در مدت ۵ ماه آن را به بهره بردرای می رساند او کننده کار است و باید از طرف دستگاه های اجرایی و بانکی مورد حمایت قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی بر اجرایی شدن مصوبات انجام شده در ستاد تاکید کرد و گفت: در آخرین دستورالعملی که در این زمینه ابلاغ شده است به صراحت اعلام شده که مصوبات ستاد تسهیل استانها لازم الاجراست.

وی در ادامه بر وحدت رویه بانک ها اشاره کرد و گفت: وقتی یک قانون و دستورالعمل در بانک ها اجرا می شود دیگر یک بانک نمی تواند تافته جدابافته شود و جوری دیگر عمل کند.

وی افزود: نمی شود یک بانک سیستم جداگانه برای خود تعریف کند مادامی که دستورالعمل ها یکی هستند و توسط بانک مرکزی ابلاغ می شوند!

وی در ادامه بر تعامل مردم با بانک ها تاکید کرد و گفت: از طرفی مردم هم می توانند با خوش حسابی به بانک ها همکاری کنند تا افراد بیشتری بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

گفتنی است نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۶ واحد تولیدی از جمله واحد پرورش شترمرغ، شرکت بهنام نوین غرب، شرکت طلائیران موتور پویا، شرکت تولیدی زاگرس سیمره، بهشت ریواس دره شهر و شرکت زاگرس فوم آبدانان را در دستور کار قرار داد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی این واحد ها نیز اتخاذ شد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است