استانداری ایلام

استاندار ایلام

حضور پرشور در انتخابات پاسخ کوبنده علیه آمریکا است/سالم و امن برگزار کردن انتخابات هدف ما است/صدای جوانان بیکار جامعه بایست شنیده شود

حضور پرشور در انتخابات پاسخ کوبنده علیه آمریکا است/سالم و امن برگزار کردن انتخابات هدف ما است/صدای جوانان بیکار جامعه بایست شنیده شود

‍ استاندار ایلام:
 حضور پرشور در انتخابات پاسخ کوبنده علیه آمریکا است/سالم و امن برگزار کردن انتخابات هدف ما است/صدای جوانان بیکار جامعه بایست شنیده شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق های رای در شرایط کنونی کشور ایستادگی در برابر آمریکا و در صحنه بودن مردم را نشان می دهد.

وی از دست اندرکاران انتخابات خواست تا با حفظ امانتداری از آرای مردم مواظبت کنند و یک انتخابات سالم و پرشور را برگزار نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع تبلیغات کاندیداها از فردا ورسیدن انتخابات به اوج خود، ضمن احترام به قومیت ها بهتر است که دامنه انتخاب بیشتر بر روی برنامه ها باشد و افراد شایسته انتخاب شوند.

وی افزود: پس از انتخابات همه بایست از قانون تمکین کنند و هر کسی که از صندوق بیرون آمد آن خیر و صلاح مردم، کشور و نظام است.

استاندار ایلام گفت: افراد باید به تفکر و برنامه رای دهند، احترام برای بزرگان ایل و طایفه قایل هستیم اما رای افراد باید به برنامه و شایستگی کاندیداها باشد.

وی افزود: استان ایلام قومی است و باید این قومیت ها در انتخابات دخیل نشود زیرا می خواهیم افراد اصلح رای بیاروند و وارد مجلس شوند و باید به رای مردم احترام بگذاریم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: مسئولان یا مستقیم در انتخابات نقش دارند و در قالب هیات نظارت، مجری انتخابات، ناظرصندوق ها و عوامل انتظامی و اطلاعات هستند که این افراد تابع قانون باید بی طرف باشند و از آرای مردم صیانت کنند و حق دخالت در آرای مردم ندارند.

وی اضافه کرد: دسته دوم افرادی که مستقیما در انتخابات دخالت ندارند نیزحق دارند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند به شرطی که از امکانات دولتی و عنوان پست خود برای مقاصد سیاسی و انتخابات استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: اولین چیزی که برای ما مهم است حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی به معنای تأیید نظام و رفراندوم در مقابل دشمنان کشور از جمله آمریکا است.

وی افزود: انتظار داریم که اکثر مردم پای صندوق های رأی حضور یابند و انتخابات سالم برگزار شود و عوامل دست اندرکار حق ندارند از امکانات دولتی برای فعالیت های انتخاباتی استفاده کنند.

استاندار ایلام در ادامه با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود برودت هوا گفت: حضور این مردم همواره پشتیبان نظام و موجب یاس دشمنان است.

وی در ادامه به ۲۳ بهمن سالروز بمباران زمین فوتبال چوار اشاره کرد و افزود: امروز سالگرد بمباران زمین فوتبال چوار است که آن یک جنایت جنگی و خلاف قوانین بین المللی بود.

وی اضافه کرد: شهادت ۱۵ نفر از ورزشکاران وتماشاگران و مربیان ورزشی در این بمباران اتفاق افتاد که یاد و خاطره ی شهدا و همه ی شهدای نظام اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.

استاندار ایلام در ادامه به وضعیت بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر متقاضیان یا طالب شغل و مشکل بیکاری دارند و یا دارای مشکلات اقتصادی هستند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که حدود ۱۶ هزار بیکار در استان داریم، اضافه کرد: این افراد بسیار فعال و پیگیرند و تلاش دارند در این زمینه اقدامی برای خود صورت دهند.

وی افزود: جوانان ما مطالبه گرا هستند و در این زمینه و به دنبال حق خود در راستای ایجاد اشتغال هستند که بایست صدای آنها شنیده شود.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات فراهم نمی شود بلکه بیشتر اشتغال با ورود سرمایه گذار امکان پذیر است.

استاندار ایلام گفت: تعریف کردن پروژه های اشتغال زایی و فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه گذاران به استان با کاهش برورکر اسی اداری امکان پذیر است.

وی افزود: امروز می بینیم در برخی از خانوارها چند جوان بیکار وجود دارد و این بسیار سخت است و باید تلاش کنیم که این وضعیت را حل کنیم زیرا بیکاری از نظر روانی، مالی و اجتماعی بسیار بد است و ممکن است بسیاری از معضلات اجتماعی را گریبان گیر جوانان نماید.

وی در ادامه از صحبت های خود از دستگاه های اجرایی خواست: بروکراسی اداری را در جذب سرمایه گذار کاهش دهند زیرا کارمند و مدیری که مانع تراشی می کند در مقابل سرمایه گذاری در بیکاری این جوانان سهم دارند.
 
وی اضافه کرد: باید فرض کنیم فرزندان خود ما بیکار هستند و در جهت رفع مشکلات آنها با این نگاه تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از علت هایی که جوانان به سمت اشتغال آزاد نمی آیند بروکراسی اداری در بانک ها و ادارات است، اگر دست به دست هم دهیم و برورکراسی دست و ما گیر اداری را برداریم، بیکاری برطرف می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است