استانداری ایلام

استاندار ایلام

اربعین امسال متفاوت تر از سال های گذشته بود

اربعین امسال متفاوت تر از سال های گذشته بود

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز دوشنبه 5 آذرماه در دیدار مدیرکل و اعضای سازمان حج و زیارت استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این سازمان در ایام اربعین عنوان داشت؛ اربعین امسال متفاوت از سال های گذشته بود.

وی ادامه داد؛ در اربعین امسال علی رغم اینکه در مجموع میزان تردد کل کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود اما در مرز مهران این روند سیر سعودی داشت.

وی با اعلام این مطلب که در اربعین سال 96 حدود 50 درصد زوار از مرز مهران تردد داشته اند، اظهار داشت؛ در اربعین سال 97 این میزان درمجموع به بیش از 64 درصد افزایش یافت.
 
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: افزایش تردد از مرز مهران در حالی رقم خورد که امکانات استان خوزستان در هر دو مرز چذابه و شلمچه از استان ما بیشتر بود اما در نهایت انتخاب اول زوار مرز مهران بود.

وی افزود؛ امسال شاهد رکورد های تازه ای در خلق حماسه اربعین بودیم بطوریکه ما در یک شبانه روز شاهد تردد 242 هزار نفر و در ظرف 32 ساعت بیش از 362 هزار نفر از مرز مهران بودیم.

استاندار ایلام افزود؛ به عبارتی می توان گفت که در هر ساعت به اندازه جمعیت شهر مهران شاهد تردد زوار از مرز بودیم و این یک رکورد عجیب بود.

وی سپس به بحث کاپیتاژ خودروها اشاره کرد و گفت؛ درحالیکه در سال گذشته حدود 850 خودرو بصورت کاپیتاژ در مرز تردد داشتند، امسال این میزان به بالای 8 هزار خودرو افزایش یافت.

سلیمانی دشتکی سپس از طوفان مهران بعنوان یک پدیده متفاوت یاد کرد و گفت؛ اگرچه این حادثه همه ما را به زحمت انداخت اما همین عامل باعث وحدت و همدلی و پای کار آمدن همه مجموعه و عوامل دست اندر کار در اربعین خصوصا حضور پررنگ مردم شد.

وی ادامه داد؛ اما همین طوفان به خوبی وضعیت زیرساخت های استان را نشان داد چراکه علی رغم بارش 30 میلی متری باران در عرض نیم ساعت حتی یک ماشین به گل ننشست درحالیکه در سالهای گذشته با یک نم باران شاهد وضعیت خیلی دشوار می شدیم.

وی از بحث ارز بعنوان تفاوت بعدی در اربعین امسال یاد کرد و گفت؛ در اربعین 97 مسئله تبادل ارز یک مشکل تازه بود که می بایست در آن طرف مرز واگذار می شد و ما با افزایش عوامل و افزایش تعداد بانک های خدمت رسان در عراق بر این مشکل نیز فائق آمدیم.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه عوامل و دست اندرکاران در اربعین امسال خاطر نشان کرد؛ با توجه به تردد بیش از 5 میلیون زائر در سال از استان، تلاش داریم که کنسولگری را در استان ایلام به صورت دائم راه اندازی کنیم.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است