استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام گام های بلندی به سمت توسعه برداشته است

ایلام گام های بلندی به سمت توسعه برداشته است

استاندار ایلام:
 ایلام گام های بلندی به سمت توسعه برداشته است

استاندار ایلام گفت: این استان در ابعاد مختلف توسعه گام های ارزشمند و مهمی را برداشته که نتایج آن به وضوح قابل لمس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست با دبیران احزاب ایلام با محوریت توسعه استان اظهار داشت: اقدام های زیادی در استان ایلام برای بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، راه و ... در حال انجام است که به طور قطع در آینده ای نزدیک این استان شاهد شکوفایی اقتصادی می شود.

وی مرز مهران را یکی از مرزهای فعال کشور در حوزه صادرات کالا دانست و افزود: به طور قطع توسعه تقویت مرزهای استان می تواند به توسعه پایدار این استان کمک فراوانی کند.

استاندار ایلام نقش وحدت را در ایجاد هم افزایی بسیار مهم و آن را زمینه ساز رفع مشکلات و ایجاد توسعه عنوان کرد و یادآور شد: با وجود اینکه امروز مشکلاتی بر سر راه سرمایه گذاری در استان وجود دارد اما تلاش های صورت گرفته منتج به نتایج خوبی شده است.

سلیمانی دشتکی به تلاش های انجام گرفته در راستای جذب سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: رایزنی های فراوانی برای جذب سرمایه گذاری در استان انجام شده است که در این راستا می توان به سفر هیات بلند پایه اقتصادی کشور به استان اشاره کرد.
وی ادامه داد: کارخانه pp ، طرح تقویت خطوط انتقال گاز، لرزه نگاری میادن گازی در بیجار و ایوان، بهره برداری از میادین نفتی آبدانان و اختصاص یک میلیارد دلار به پروژه آبان و پایدار از جمله پروژه های بزرگ سرمایه گذاری در استان هستند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری این استان بی‌نظیر است، گفت: بخش بازرگانی و بازاریابی این حوزه خصوصا در کشور عراق باید فعال شود.

وی افزود: ما تلاش داریم گردشگری را تبلیغ کنیم در همین جریان اربعین و زوار در طول سال می توان آنان را با ظرفیت های گردشگری استان آشنا کرد تا بتوانیم از این فرصت برای صنعت گردشگری استان نهایت استفاده را بعمل آوریم.

استاندار ایلام ادامه داد: ما در یک سفر به عراق تلاش کردیم که فعالان گردشگری عراق را به استان دعوت کنیم و از آنان برای جذب گردشگر عراقی استفاده کنیم.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه عراقی‌ها به توسعه ارتباطات گردشگری با این استان بسیار تمایل دارند، گفت: نشست‌های دوجانبه‌ای با مسوولان عراقی در این زمینه برگزار شده است اما نتایج آن از طرف این استان باید پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تبدیل شدن بخش هلیلان به شهرستان خبر داد و تصریح کرد: بحث تبدیل شدن این بخش به شهرستان در کمیسیون دفاعی دولت تصویب شده و برای مرحله نهایی به هیات دولت ارسال شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تبدیل شدن بخش هلیلان به شهرستان می توان شاهد تحول خوبی در بحث محرومیت زدایی این منطقه از استان شد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه دولت را باید همراه با محدودیت ها و شرایط زمانی مورد قضاوت قرار داد، یادآور شد: پیشرفت های زیرساختی بسیاری در استان ایجاد شده است که باید به اطلاع سیاسیون، احزاب و مردم رسانده شود.

استاندار ایلام به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و دشمن از تمام توان و زور خود برای ضربه زدن به نظام و کشور استفاده می‌کند، این شرایط به گونه ای حتی بدتر از دوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در جامعه از بزرگ‌نمایی برخی مشکلات انتقاد کرد و افزود: در این شرایط باید حس ناامیدی در بین مردم ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هدف مهم ما در انتخابات است، ادامه داد: همه کمک کنند و زمینه ساز یک انتخابات باشکوه باشیم.

استاندار ایلام در ادامه سخنان خود خواستار برنامه های کاربردی و قابل اجرای احزاب برای توسعه استان شد و گفت: مجموعه استان نیازمند همفکری احزاب برای توسعه در بخش‌های مختلف است.

استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری این گونه نشست ها زمینه همدلی و هم افزایی بیشتر را فراهم می کند، افزود: با دوری از اختلافات کوچک همه باید در مسیر توسعه گام برداریم و ضمن بهبود زیرساخت ها، زمینه رشد استان را فراهم آوریم.

در این نشست ۱۵ نفر از فعالان تشکل ها و احزاب سیاسی استان ایلام به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مختلف استان پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است