استانداری ایلام

استاندار ایلام

با اعطای ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی بهترین عملکرد را در طول دولت های گذشته داشته ایم

با اعطای ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی بهترین عملکرد را در طول دولت های گذشته داشته ایم

با اعطای ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی بهترین عملکرد را در طول دولت های گذشته داشته ایم

-تامین اجتماعی و بیمه روستایی گواه
-عملکرد و خروجی اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال است.

-امروز آمار بیکاری استان تک رقمی شده است؛ با این حال تعریف واحدی در ارتباط با شغل وجود ندارد؛ مثلا اغلب افراد مشاغل خانگی را شغل بحساب نمی آورند.

-با این حال بنده هم اعتقاد دارم که امار بیکاری به مراتب بیشتر از ۸.۷ درصد است اما سنجش نرخ بیکاری مرکز آمار برای همه کشور یکسان است

-سد چناره پارسال به بودجه رفت اما مشکلاتی داشت. این سد در گذشته مصوبه مطالعات و تخصیص آب نداشت و در شرایط جذب سرمایه گذار مشکل داشت که امسال بحث تخصیص آب سد اعلام شده است و در ردیف بودجه ۹۹ قرار گرفته و مشکلات آن حل شده است و در کمسیون تلفیق بایست بحث سرمایه گذاری خارجی آن نیز حل شود.  

-سند آمایش سرزمین استان که در شورای برنامه ریزی استان با ۵۰ جلسه مصوب شده بود در کار گروه آمایشی کشور نیز به تایید رسیده است.

-مدیران بایست توان دفاع از عملکرد دولت متبوع خود را داشته باشند؛ مدیری که در این دولت کم کاری کند در دولت بد هم جایگاهی نخواهد داشت.

-اگر مدیری امروز به قصد امید به کار در دولت آینده کم کاری کند خیالش راحت باشد در آن دولت نیز به او اعتماد نخواهد شد چرا که در آزمون اعتماد از قبل مردود شده است.

-از نشست با احزاب، سیاسیون و فعالین سیاسی خرسند می شوم؛ از مطالبه گری احزاب و فعالین سیاسی استقبال می کنم

اگر مدیری امروز به قصد امید به کار در دولت آینده کم کاری کند خیالش راحت باشد در آن دولت به او اعتماد نخواهد شد چرا که از قبل در آزمون اعتماد مردود شده است!

آنچه که استاندار ایلام در نشست با دبیران احزاب استان گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، با حضور قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه در ادامه مجموعه نشست های چند هفته گذشته بعد از سهمیه بندی بنزین پس از دیدار با فعالین سیاسی دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب استان اینبار در جلسه ای با دبیران احزاب استان مسائل روز به ویژه در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست که مدیران دستگاه های اجرایی و خبرگزاری های استان حضور داشتند ابتدا ۱۵ نفر از دبیران احزاب از جریانات مختلف به نمایندگی از حاضرین مسائل و نقطه نظرات خود را ارائه دادند و مدیران دستگاه های مرتبط نسبت به مسائل مطرح شده پاسخ دادند و در پایان قاسم سلیمانی دشتکی نکات مهمی را مطرح کردند که در اینجا به خلاصه ای از آن اشاره می شود:

از روز اول ارتباط با مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ام:
🔹مجموعه نشست ها با مشاورین توسعه استان در مرکز
🔹نشست با نخبگان جوان استان
🔹نشست با مشاورین کارشناس ادارات استان
🔹نشست با مشاورین جوان ادارات استان
🔹نشست با مشاورین توسعه در استان
🔹نشست با احزاب و فعالین سیاسی اصولگرا
🔹نشست با احزاب و فعالین سیاسی اصلاح طلب
🔹نشست با دبیران احزاب استان
🔹نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه
🔹حضور در صدا و سیما و ارائه گزارش به مردم
🔹برگزاری میز خدمت و حضور مسئولان در میان مردم
🔹سفر به شهرستان ها و دیدار با اقشار مختلف مردم
🔹حضور در سامانه سامد و پاسخگویی به خواسته ها و مطالبات مردمی
🔹برنامه های ملاقات عمومی
🔹حضور در میان خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران
🔹دیدار با خانواده های ضعیف و اقشار آسیب پذیر جامعه و ...

🔰در راستای تکریم حقوق شهروندی مدیران را به حضور در بین مردم تشویق کرده ایم.

🔰با توجه به شرایط امروز کشور بایست امید آفرینی را در دستور کار قرار دهیم.

🔰دشمن سعی در ناامید کردن مردم از مسئولان نظام دارد؛ در قضاوت های خود مواظب باشیم بر ذائقه دشمن حرکت نکنیم.

🔰در کنار نقدها اگر یک جایی کار مثبتی انجام می شود انصاف حکم می کند آن را نیز بگوئیم.

🔰اینکه بگوئیم در استان کاری انجام نشده است این حرف درستی نیست؛ تلاش های زیادی در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، ایجاد و ترمیم زیرساخت ها، رفع مسایل و مشکلات طرح های تولیدی، برگزاری شایسته مراسم اربعین، عملکرد موفق در سیل فروردین ماه و ... انجام شده است.

🔰در بحث بودجه موفق عمل کرده ایم: استان با ۰.۷۳ درصد جمعیت کشور موفق شده ۲.۸۶ درصدد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد و این مهم به خاطر اربعین و توجیهاتی بوده که در این راستا انجام شده است.

🔰امروز برنامه ریزی در کشور به تناسب مقتضیات زمان صورت می پذیرد. یک زمانی در دوران جنگ عرضه کالا ها کوپنی شده بود، در یک دوره ای عرضه بنزین کارتی شد و بعد برداشته شد و امروز دوباره عرضه بنزین کارتی و دونرخی شده است.

🔰در دولت گذشته طرح هدفمندی یارانه ها خوب بود اما بد اجرا شد، مسکن مهر خوب بود اما بد اجرا شد؛ در مسکن مهر هدف خانه دار کردن دهک های پایین جامعه بود اما آیا در عمل این جور عمل شد؟

🔰در حمایت از سرمایه گذاری از هیچ تلاشی فروگذار نبوده ایم؛ شرکت ها و هلدینگ مختلفی از جمله هلدینگ خلیج فارس و ایرانیان، بنیاد مستضعفان و برکت و هلدینگ های ایدرو و ایمیدرو پای کار آمده اند.

🔰۴ بانک عامل ۸۰۰ میلیارد تومان در فاز اول آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف سرمایه گذاری می کنند.

🔰برای اولین بار ۵ بانک عامل برای سرمایه گذاری در پتروشیمی مهران پای کار آمده اند.

🔰مرزهای ایلام به سرعت دارد جای خود را باز می کند،  میادین مشترک نفتی مورد توجه قرار گرفته است. امسال در میادین آذر و پایدار یک سرمایه گذار خارجی بیش از  ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

🔰 در شورای عالی اقتصاد ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی تصویب شد، برای تقویت میادین گازی ۱۳۰ میلیون و یورو سرمایه گذاری شده است. پروژه های مهمی چون پتروشیمی دهلران و ان جی ال دهلران شروع بکار کرده است.

🔰در حوزه هنر و فرهنگ کارهای قابل توجه ای انجام شده است؛ پروژه برج هنر را باز گذاشته ایم که هرچه هزینه دارد پرداخت کنیم، در حوزه دفاع مقدس، یادمان های دفاع مقدس، زائر سرای ایلامی ها کارهای بزرگی انجام شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است