استانداری ایلام

استاندار ایلام

اربعین افتخار ماست/از امروز بایست برای اربعین آینده آماده باشیم/تمام مدارس استان بایست به وسایل گرمایشی استاندارد شده مجهز شود

اربعین افتخار ماست/از امروز بایست برای اربعین آینده آماده باشیم/تمام مدارس استان بایست به وسایل گرمایشی استاندارد شده مجهز شود

استاندار ایلام
اربعین افتخار ماست/از امروز بایست برای اربعین آینده آماده باشیم/تمام مدارس استان بایست به وسایل گرمایشی استاندارد شده مجهز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، عصر روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد قاسم سلیمانی دشتکی در ارتباط با برگزاری باشکوه مراسم اربعین، گفت: ظرف سه چهار سال گذشته جمعیتی که  از مرز مهران تردد داشته اند به طرز عجیبی افزایش یافته بطوریکه تا آخر ماه صفر تردد در ماه محرم بالای ۴۰۰ هزار و در ماه صفر بالای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند.

وی در ادامه اربعین را صحنه نمایشی از وحدت و اقتدار امت اسلامی عنوان کرد و گفت: در اربعین امسال در بیش از ۱۲ شبانه روز بطور مستمر بیش از ۲۵۰ هزار تردد انجام شده است که پیک آن در یک شبانه روز به بیش از ۳۲۶ هزار نفر رسید.

رئیس ستاد اربعین استان گفت: در اربعین امسال در یک شبانه روز بیش از ۳ هزار خودرو حمل موکب ها را به آن طرف مرز فرستادیم.

وی در ادامه به دیپلماسی موفق بین دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در این ایام ارتباط مسئولان دو کشور ایران و عراق و دو استان ایلام و واسط عراق بسیار خوب و مطلوب بوده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از همکاری و همدلی بسیار خوبی که در ایام اربعین در استان ایجاد شد تشکر کرد و گفت: دراینجا بایست از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام که در ایام اربعین همواره پیشگام بوده تشکر کنم.

وی در ادامه گفت: در حوزه موکب‌ها بسیار خوب عمل شد، بنیادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، تولیت آستان قدس رضوی، سپاه و ارتش و ... همه پای کار بودند.

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با وضعیت اعتبارات اربعین استان نیز گفت:
علاوه بر ۵۹ میلیارد تومانی که از اربعین به استان اختصاص یافت بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طرق مختلف به استان کمک شد که از این میزان ۳۰ میلیارد تومان در سفر هیئت بلند پایه اقتصادی به استان اختصاص یافت.

وی در ادامه گفت: اربعین ۹۸ باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد اما نکته ای که در این میان مغفول ماند حجم و تراکم توده عظیم جمعیتی بوده که از یک شهر کوچک چون مهران بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیش بیاید تردد کردند.

وی افزود: از همین الان بایست برای اربعین آینده خود را آماده کنیم و چند پل و تونل باقیمانده را درست کنیم و نقاطی که نیاز به تعریض دارند را تکمیل کنیم تا انشاء الله برای تردد جمعیت بالای ۶ میلیون نفر هم مشکلی نداشته باشیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این مهم که تمام مدارس استان بایست به وسایل گرمایشی استاندارد شده مجهز شود، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در بحث ایمن سازی وسایل گرمایشی صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون قریب ۹۶۵ کلاس درس با وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده و سعی می شود تا قبل از فصل سرد باقیمانده کلاس ها نیز تحت پوشش قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه تاکید کرد و گفت: در سیل اخیر به مدارس استان در مناطق مختلف آسیب وارد شد و در این زمینه تاکنون قریب۳ میلیارد و پانصد هزار تومان به آموزش و پرورش کمک شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است