استانداری ایلام

در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان شد:

کسب رتبه دوم عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در کشور

کسب رتبه دوم عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در کشور

استاندار ایلام در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت :موفقیت های حاصل شده در استان در حوزه های مختلف نتیجه وحدت و همدلی مردم با مسئولان و مجموعه دلسوزان استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز شنبه ۱۸ آبان ماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: استان ایلام علی رغم اینکه یک استان مرزی هست و در محدوده نقاط حساس در حوزه مواد مخدر است اما خوشبختانه از پاک ترین استان ها در کشور است.

وی در ادامه به رتبه ۲ استان در ارزیابی های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره کرد و گفت: به یقین این موفقیت و دیگر اتفاقات مثبت استان حاصل و نتیجه وحدت و همدلی مردم با مسئولان و مجموعه دلسوزان استان است.

وی افزود: در این زمینه لازم است از مجموعه دستگاه های درگیر در کار بویژه از دستگاه قضا، نیروی انتطامی، سپاه و اطلاعات تشکر کنم.

استاندار ایلام در ادامه به حماسه بزرگ اربعین ۹۸ اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان استان در یک کلام کاری کردند کارستان تا برگ زرین دیگری بر افتخارات استان در اربعین امسال افزوده شود.

وی ادامه داد: امروز دیگر ایلام یک استان بزرگ و تاثیر گذار در معادلات کشور است بطوری که این استان در کنگره بزرگ اربعین که بزرگترین همایش مذهبی جهان بشمار می رود ظرفیت و توانمندی خود را در پوشش بیش از ۶۲ درصد تردد ها را یک بار دیگر به منصه ظهور گذاشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تردد بیش از ۳۲۶ هزار نفر در یک شبانه روز از مرز مهران اشاره کرد و گفت: حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در محرم و صفر از مرز مهران داشته ایم که از این میزان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در ماه صفر صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: امروز استان ایلام به افتخاری برای کشور در عرصه های ملی و جهانی مبدل شده است و این را مدیون وحدت و همدلی بی نظیری هستیم که در استان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در ادامه به گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت کسب و کار استان اشاره کرد و گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به ۸.۷ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد کمتر و نسبت به سال ۹۶ حدود ۴ درصد کمتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ارزیابی های بعمل آمده در حوزه سرمایه گذاری استان ایلام با بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه گذاری در صدر میزان سرمایه گذاری در چهار ماهه نخست امسال در کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: بطور مثال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، وزارت نفت ظرف یکسال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده است که از آن جمله می توان به پروژه های مهم لرزه نگاری در ایوان و آبدانان و دهلران با یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی افزود: بعد از سالها تلاش، پتروشیمی دهلران با سرمایه گذاری حدود ۵۸۰ میلیون دلار و میادین آبان و پایدار با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیون دلار در حال انجام است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است