استانداری ایلام

استاندار ایلام

دستور استاندار ایلام برای حذف بروکراسی بر سر راه پتروشیمی هلیلان؛ بایست ظرف یک ماه آینده راه روشنی پیش روی پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

دستور استاندار ایلام برای حذف بروکراسی بر سر راه پتروشیمی هلیلان؛ بایست ظرف یک ماه آینده راه روشنی پیش روی پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

‍ نشستی برای مردم هلیلان
استاندارایلام:
✅ پتروشیمی هلیلان ارمغان توسعه در این منطقه محروم خواهد بود/دستور استاندار ایلام برای حذف بروکراسی بر سر راه پتروشیمی هلیلان؛ بایست ظرف یک ماه آینده راه روشنی پیش روی پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که با حضور دکتر میرزایی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های دی ربط با موضوع پتروشیمی هلیلان برگزار شد، گفت: ایجاد پتروشیمی هلیلان می تواند بستر و زمینه ساز توسعه در این منطقه محروم از استان باشد.

وی پتروشیمی هلیلان را ارمغان توسعه در این منطقه محروم عنوان کرد و گفت:  امروز اهتمام جدی برای برون رفت هلیلان از محرومیت وجود دارد.

استاندار ایلام بر حذف بروکراسی بر سر راه پتروشیمی هلیلان تاکید کرد و گفت:
بایست ظرف یک ماه آینده راه روشنی پیش روی پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

وی در ادامه از شکل گیری مثلث توسعه برای هلیلان خبر داد و گفت: بحث شهرستان شدن هلیلان، ایجاد پتروشیمی در این منطقه و پایلوت قرار گرفتن این منطقه توسط بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی سه ضلع مثلث توسعه هلیلان را تشکیل می دهد.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از پیگیری‌های دکتر میرزایی که در این نشست حضور داشتند و دیگر نمایندگان استان در پیگیری امور مناطق مختلف استان و به ویژه منطقه محروم هلیلان تاکید کرد: برای انجام کارهای بزرگ نیازمند مشارکت همگانی هستیم و خوشبختانه امروز این هم افزایی برای محرومیت زدایی از منطقه هلیلان با اجرایی شدن این اقدامات مهم وجود دارد.

در ادامه این نشست دکتر جلال میرزای نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار ایلام و عوامل دست اندرکار از آماده بودن بستر های لازم برای عبور منطقه هلیلان از محرومیت گفت و تصریح نمود: بحث ایجاد پتروشیمی هلیلان از آنجا حائز اهمیت است که منجر به توسعه کل استان خواهد شد.

وی ادامه داد: کار این پروژه به خوبی پیش می رود و هفته گذشته یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده که نتیجه کار مثبت ارزیابی می شود.

گفتنی است در این نشست که عارفی سرمایه گذار پتروشیمی هلیلان نیز حضور داشت، گفت: زمین مورد نیاز برای این پروژه ۱۰۰ هکتار بوده، حداکثر سرمایه گذاری قریب ۱۰۰ میلیون یورو و اشتغال زایی در زمان اجرا تا ۸۰۰ نفر و مدت زمان اجرا این پروژه حدود ۳ سال طول می کشد.

در پایان این نشست مقرر شد:
🔹با پای کار آمدن همه دستگاه های ذی ربط حداکثر تا ظرف یک ماه آینده راه روشنی مقابل پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

🔹مجوزهای لازم از محیط زیست، امور اراضی و امور آب و ... تا یک ماه آینده صادر شود تا پروزه وارد فاز اجرایی شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است