استانداری ایلام

استاندار ایلام

ناظر پولی و بانکی باید در ایلام مستقر شود

ناظر پولی و بانکی باید در ایلام مستقر شود

استاندار ایلام
ناظر پولی و بانکی باید در ایلام مستقر شود

استاندار ایلام بر لزوم استقرار دائم ناظر پولی و بانکی در استان با توجه به گردش بالای مالی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان پیرامون وضعیت پشتیبانی پولی و بانکی اربعین و با حضور مدیر اداره نظارت استانی بانک مرکزی، سرپرست نظارت پولی بانک مرکزی، رئیس بازرسی منطقه غرب کشور، ناظر پولی استان لرستان، ناظر پولی استان کردستان، ناظر پولی استان کرمانشاه و ایلام و مجموعه مدیران بانک های دولتی و خصوصی استان برگزار شد اربعین را یک حرکت سیاسی دینی و انقلابی عنوان کرد و گفت: اربعین علاوه بر بعد دینی و اعتقادی یک بعد سیاسی بسیار قوی نیز دارد و آن یک مانور بزرگ و انقلابی در برابر آنهایی است که با نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت های مهم اربعین در استان پرداخت و گفت: پارسال بالای ۶۷ درصد تردد زوار از مرز مهران صورت گرفت و امسال با استقبال قابل توجه ای که از این مرز شده است این آمار باز افزایش خواهد یافت و تا ۷۰ درصد تردد زوار را در برخواهد گرفت و در این راستا می طلبد بانک ها اقدامات لازم برای تامین نیازهای ارزی و ریالی زائران با استقرار شعب خودپرداز ثابت و سیار انجام دهند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مشکلاتی در تامین نیازهای ارزی زائران در مهران ایجاد شد که نارصایتی هایی را به دنبال داشت، امسال باید با لحاظ کردن مشکلات قبلی تلاش کنیم کمترین معضلی در این زمینه ایجاد شود.

وی در ادامه بر افزایش امکانات در مرز مهران تاکید کرد و گفت: در اربعین تنها شهر کوچک مهران را نبینیم بلکه مهران را بعنوان مهمترین مسیر اربعین در نظر داشته باشیم و به همین نسبت در بعد امکانات کمک کنیم.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به گردش مالی بالا در استان گفت: ایلام با وجود جمعیت کم اما گردش مالی بالایی دارد و رقم های قابل توجهی در آن جابجا می شود.

وی، سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وزارت نفت در استان را از جمله ارقام قابل توجه مالی در ایلام برشمرد و افزود: گردش مالی بخش کشاورزی استان نیز سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اگر ناظر بانکی در ایلام مستقر باشد گردش مالی استان، سیستم مالیاتی، درآمدی و گردش مالی در بانک ها سازماندهی بهتری پیدا کرده و بهتر مدیریت خواهد شد.

استاندار ایلام در پایان گفت: خدمات شهرداری ها و دستگاه ها در ایام اربعین باید با در نظر گرفتن ویژگی های این حرکت معنوی و سیاسی انجام شود و در فکر درآمد نباشند بلکه بیشتر کارشان را بر خدمت رسانی به زوار اختصاص دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است