استانداری ایلام

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی:

۱۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

۱۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی:
۱۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

به گزارش پایگاهاطلاع رسانی استانداری ایلام، اکبری روز پنجشنبه در آیین افتتاح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی استان ایلام با حضور رییس جمهوری و استاندار ایلام اظهار داشت: با اجرای طرح های آبیاری نوین در استان ایلام در قالب پروژه های سامانه گرمسیری و احیای اراضی جنوب استان، میزان اراضی مجهز به سیستم نوین آبیاری از ۷۰ هزار هکتار به ۱۶۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

وی افزود: سهم دولت تدبیر و امید در هشت سال خدمت رسانی در حوزه کشاورزی به استان ایلام از مجموع ۱۶۰ هزار هکتار ۱۰۰ هزار هکتار است.
اکبری یادآور شد: از ۳۰ هزار هکتار طرح سامانه گرمسیری و توسعه منابع آب و خاک مرزی ۱۴ هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده است‌.

وی اضافه کرد: 16 هزار هکتار از شبکه های فرعی سامانه گرمسیری دارای ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی است که نیاز به تامین آب دارد و باید از طرف وزارت نیرو تامین اعتبار و تکمیل شود.

وی در مورد پروژه امروز نیز توضیح داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۲۳ هزار هکتار طرح منابع آب و خاک مرزی و سامانه گرمسیری است که در کنجانچم مهران واقع شده است.

اکبری گفت: ۲۰ هزارهکتار از پروژه های تامین آب با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که در صورت تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مالی تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بهره برداری از این طرح ها موجب توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع آبی استان و افزایش سطح مبادلات کشاورزی با کشور عراق می شود.

یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم شهرستان مهران استان ایلام امروز پنجشنبه ۲۳ مهرماه از طریق ویدیوکنفرانس با حضور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس پروژه آبرسانی نوین به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

سهم استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که در منطقه کنجانچم شهرستان مهران برگزار شد، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسوولان استان حضور داشتند.

کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام جهت ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس‌جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

@salamilam1

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است