به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری ایلام، احمد کرمی استاندار ایلام امروز دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۳، پس از پایان برنامه ارتباط مردمی سامد، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: ارتباط بیواسطه و چهره به چهره مسئولان با مردم از سیاستهای اصلی دولت چهاردهم است.
وی گفت: سامانه سامد یکی از بسترهای ارتباط با مردم است که در دومین حضور استاندار به ۳۰ تماس تلفنی پاسخ داده شد.
نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر پیگیری مطالبات و خواسته های مردم توسط مدیران، گفت: رسیدگی به درخواستهای مردمی در دولت وفاق از اولویت های مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به استمرار ارتباطات مردمی از طریق سامانه سامد، ملاقات عمومی، دیدار چهره به چهره با مردم در شهرستانها و ... با بیان اینکه رضایتمندی مردمی یکی از مهمترین شعارهای دولت است، اظهار داشت: یکی از مهمترین امورات مهم مسئولان پیگیری، پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات و ایجاد دریچه هایی برای ارتباط با مردم است.
استاندار ایلام در خصوص نوع درخواستهای مردمی در برنامه ارتباط مردمی سامانه سامد، عنوان کرد: عمده خواستههای مردم فهیم استان در این ارتباط تلفنی، دریافت تسهیلات در حوزههای مختلف، کمک مالی، اشتغال، دریافت وام برای پیشپرداخت اجاره مسکن، کمک و مساعدت برای بحث درمان بود که در این راستا بخشی از این درخواستها بصورت فوری از طریق بازرسی استانداری و تعدادی بهصورت همزمان از طریق مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه به صورت تلفنی پیگیری شد.
استاندار ایلام همچنین به اجرای طرحهای هادی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم که مردم در تماسهای خود مطرح کردهاند، تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی است.
وی بیان کرد: در این زمینه به مدیرکل بنیاد مسکن استان دستور پیگیری دادیم و اجرای این طرحها به عنوان یکی از اولویتهای اصلی سال آینده و سالهای پیش رو دنبال خواهد شد.
کرمی تأکید کرد: توسعه زیرساختهای روستایی از جمله طرح هادی، مورد توجه ویژه دولت است و تا کنون بخش عمدهای از روستاهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و تکمیل طرحهای نیمهتمام نیز در دستور کار قرار دارد.
استاندار ایلام اعلام کرد که شهروندان میتوانند از طریق سامانه سامد پیگیر نتایج درخواستهای خود باشند و پس از ثبت اطلاعات شهروندان در این سامانه، بازرسی استانداری مسائل را بررسی و پاسخها را از دستگاههای اجرایی دریافت میکند و سپس نتایج از طریق تماس مستقیم به مردم اطلاع داده میشود.
وی افزود: بر اساس گزارشی که از همکاران دریافت کردهایم، بیش از ۹۷ درصد درخواستهای ثبتشده اجرایی شده و تنها مواردی که نیاز به زمان بیشتری دارند در حال پیگیری هستند.
کرمی یادآور شد که برخی از موضوعات مانند اشتغال یا تسهیلات بانکی ممکن است فرآیندی طولانیتر داشته باشند، اما تلاش برای رفع این مشکلات ادامه دارد.
استاندار ایلام خاطرنشان کرد که دولت چهاردهم بر ارتباط مستمر با مردم و حل مشکلات آنها تأکید دارد و همه مدیران استانی نیز موظف به برقراری ارتباط نزدیک با مردم و بررسی دقیق درخواستهای آنان هستند.
در این ارتباط مستقیم، بیش از ۳۰ نفر از مردم استان از نقاط مختلف شهری و روستایی، مطالبات و درخواستهای خود را با «احمد کرمی» استاندار ایلام در میان گذاشتند.
براساس این گزارش، درپی درخواست و طرح مشکلات مردم با استاندار ایلام، دکتر کرمی در تماس تلفنی با برخی از مدیران از جمله مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، مدیر امور شعب بانک ملی و بنیاد مسکن مسائل و مشکلات را پیگیری نمود و دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کردند.
پیگیری استاندار ایلام برای فراهم کردن شرایط لازم به منظور درمان یک بیمار سرطانی از جمله حاشیههای جالب این ارتباط مستقیم با مردم استان بود.