استانداری ایلام

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی استان ایلام: ✅ شهدای ایلامی که از ایران اسلامی دفاع کردند و شهدایی که از مناطق دیگر کشور در این سرزمین مقدس جان خودرا فدا کردند برای پاسداری از اسلام و

مردم عزیز و شریف ایلامی که در دوره ی دفاع مقدس هم خودشان رزمنده بودند و هم میزبان رزمندگان بودندو در مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند و حماسه آفریدند

مردم عزیز و شریف ایلامی که در دوره ی دفاع مقدس هم خودشان رزمنده بودند و هم میزبان رزمندگان بودندو در مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند و حماسه آفریدند

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی استان ایلام
 شهدای ایلامی که از ایران اسلامی دفاع کردند و شهدایی که از مناطق دیگر کشور در این سرزمین مقدس جان خودرا فدا کردند برای پاسداری از اسلام و ایران آمده بودند و  باید نسبت به این ایثارگری های درود فرستاد و تعظیم کرد.
 
-مردم عزیز و شریف ایلامی که در دوره ی دفاع مقدس هم خودشان رزمنده بودند و هم میزبان رزمندگان بودندو در مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند و حماسه آفریدند.

-قبل از این ایثارها و مجاهدت های رزمندگان اسلام، در کتاب ها راجع به ایثار و فداکاری و گذشت مطالبی را می خواندیم و برای ما یک مهفوم ذهنی داشت و در 8 سال دفاع مقدس در استانی مثل استان ایلام این مفاهیم برای ما ملموس شد.

-مردم استان در 8 سال دفاع مقدس هیچ زحمتی برای نظام نداشتند و خود را اداره کردند بلکه در آن زمان با جمعیت کم یک لشکر را سازمان دادند و خود هم اداره کردند و تجهیزات و امکاناتی را برای آن فراهم ساختند.

-متأسفانه در دوره 8 سال دفاع مقدس به خاطر شرایط جنگی در استان ایلام امکان توسعه و ایجاد زیرساخت وجود نداشت.

-در آن زمان مردم ایلام گذشت کردند ، مجاهدت کردند، ایثارکردند، واژه هایی را که صرفا یک تصور ذهنی از آنها وجود داشت به  واقعیت تبدیل کردند. امروز نوبت ما مسئولین است و وظیفه ی دولت جمهوری اسلامی است که حداقل های شما را پاسخ دهد و عقب ماندگیهای ناشی از رژیم گذشته و خسارات دوره جنگ و دفاع مقدس را در استان ایلام جبران کند.

-دکتر روحانی ریاست محترم جمهور توصیه خاص و ویژه نسبت به استان هایی چون ایلام که در دوران دفاع مقدس درگیر بودند، دارد.

-خوشبختانه چون آقای روحانی در زمان جنگ فرمانده پدافند هوایی کشور بودند و در مقطعی جانشین مرحوم هاشمی رفسنجانی که فرماندهی جنگ را از امام راحل داشتند  به مناطق جنگی و استان ایلام اشراف خوبی دارند

-امروز 229 پروژه در استان به مناسبت هفته ی دولت افتتاح می شود و این در حالی است که به لحاظ سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان ایلام بخش قابل توجهی از پروژه ها از افتتاح گرفته تا کلنگ زنی به سفر رئیس جمهور موکول شده است.

-همه ی شما در جریان شرایط اقتصادی و امکانات کشور هستید ، اگر ما دوره ی دولت تدبیر و امید را تقسیم بندی کنیم با یک دوره ی 55 ماهه ی بعد از قطعنامه های ظالمانه زمان تحریم مواجه هستیم که با برنامه ر یزی هایی که انجام گرفت ، شیب توسعه کشور و رونق اقتصادی، مهار تورم و مناسبات بین المللی با یک شیب مناسب سیر صعودی را طی کرد.

-صادرات نفت به وضعیت مناسبی رسید ، بازارهای فروش نفت را بازیافتیم، تورم یک رقمی شد، رشد اقتصادی وضعیت مثبتی پیدا کرد در چنین شرایطی ما مواجه با بدعهدی های آمریکا و خروج آمریکا از برجام و کارشکنی های بی نظیر و هدف قرار دادن اقتصادی کشور و جنگ روانی و اقتصادی مواجه شدیم.

🔰هیئت حاکمه ی آمریکا به دنبال براندازی نظام بود و اما در این راه ناکام ماندند.

🔰انها با شرکت های اقتصادی و مراکز اقتصادی ، بانکی و موسسات مالی تماس داشتند و  با اشخاصی که با ما مراودات اقتصادی داشتند آنها را تحت فشار گذاشتند اما با مقاومت مردم و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با همدلی و همراهی و انسجامی که امروز حاصل شده است قطعا دشمنان شکست خواهند خورد.

-امروز آن چه که عامل پیروزی در تمام مقاطع انقلاب بوده اتحاد و انسجام و همدلی است.

-آقای سلیمانی دشتکی که از استانداران قوی در کشور هستند و تمام بسترهای لازم برای خدمت رسانی و توسعه فراهم نموده است و عذری را مردم از ما نمی پذیرند.

-در استان ایلام خون بیش از 9 هزا شهید ریخته شده است. این سرزمین مقدس است و ضمن این که ایران بزرگ اسلامی سرزمین مقدسی است اما ایلام ویژگی هایی دارد که دیگر استانها ندارند.

-ایلامی ها در طول 8 سال دفاع مقدس از ایلام مهاجرت نکردند از کشور دفاع کردند و در طبیعت اطراف در بین جنگل ها چادر زدند و ساکن شدند.

-ما نسبت به این مردم مسئول داریم و مدیون هستیم و هر چه برای این مردم تلاش و خدمت کنیم، کم است.

-524 کیلومتر راه آهن در این دولت اجرا شده است، 441 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ارتقاء شاخص های دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

-تأمین آب شرب 1511 روستا اجرای 145 هزار و 784 هکتار سامانه های نوین آبیاری ، بهره برداری از 1520 مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور انجام شده است و در ایلام هم منطقه ی آزاد استان در دستور کار است.

-در بحث سیل با وجود مدیریت خیلی خوب استاندار بازهم نیاز به کمک های دولت وجود دارد

-موضوع اربعین هم دراستان ایلام یکی از افتخاراتی است که خداوند نصیب مردم استان ایلام کرده است

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است