استانداری ایلام

بسطامی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار

خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، بیشترین تاثیر را بر افراد و جامعه دارد

خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، بیشترین تاثیر را بر افراد و جامعه دارد

بسطامی سرپرست معاونت توسعه استاندار در مراسم تکریم از بازنشستگان با تبریک هفته دولت و تبریک روز خانواده و بازنشسته عنوان کرد :
خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، بیشترین تاثیر را بر افراد و جامعه دارد که می تواند یک جامعه را تعالی برساند و یا به انحطاط بکشاند. یک خانواده می تواند فردی مانند امام راحل را تربیت کند که جهانی را منقلب کند و هم می تواند فردی مثل صدام و یا ترامپ را تحویل جامعه دهد که چندین ملت را به خاک و خون بکشد.
بهره گیری از سیره معصومین و به طور خاص زندگی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین و نابترین الگوی سبک زندگی می بایست به عنوان نقشه راه خانواده های ایرانی مورد توجه قرار گیرد.
نقش بازنشستگان امروز و کارمندان و کارگران دیروز در شکل گیری انقلاب در زمان رژیم ستم شاهی و پس از آن در نشر آرمان ها و مفاهیم انقلاب به نسل های بعدی بی بدیل است.
تکریم بزرگتر ها و بازنشستگان در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همواره بسیار حائز اهمیت و مورد توجه بوده است.
در حال حاضر در برقراری ارتباط بین نسل جوان و نسل نو با نسل های قبل تر مشکل داریم و هنوز این ارتباط میمون که ثمره آن استفاده بهینه از ظرفیت ها و انرژی جوان و همچنین تجربیات و تخصص بازنشستگان و در نتیجه تعالی کشور است را برقرار نکرده ایم که می طلبد تمام دستگاه های متولی امور فرهنگی، اجتماعی و دینی در این زمینه همت کرده و به نحو احسن این ارتباط برقرار شود.
مدیران و مسئولین می بایست فضا را برای استفاده از توان بازنشستگان آماده کنند و مطالبات ایشان را مقدم بر مطالبات سایر اقشار قرار دهند.
همچنین می بایست جامعه را آماده کرد، فرهنگ سازی لازم را به وجود آورد که جامعه جوانتر ما  بزرگان و بازنشستگان را به عنوان چراغ روشن و راهنمای مسیر اعتلای کشور مورد تکریم و احترام قرار دهند چرا که حقیقتا عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت و تلاش های دیروز این بزرگواران است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است