استانداری ایلام

استاندار ایلام

استاندار ایلام در جمع نمازگزاران دهلرانی گفت: با اقداماتی که در شهرستان دهلران صورت گرفته است این شهرستان به عنوان پیشران توسعه استان معرفی خواهد شد

استاندار ایلام در جمع نمازگزاران دهلرانی گفت: با اقداماتی که در شهرستان دهلران صورت گرفته است این شهرستان به عنوان پیشران توسعه استان معرفی خواهد شد

استاندار_ایلام:

 دهلران پیشران توسعه استان خواهد شد

استاندار ایلام در جمع نمازگزاران دهلرانی گفت: با اقداماتی که در شهرستان دهلران صورت گرفته است این شهرستان به عنوان پیشران توسعه استان معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ی شهرستان دهلران افزود:  بسیار خرسندم که در آغاز هفته دولت برای پنجمین بار در بین مردم خوب دهلران حضور یابم.

وی افزود: بنده یک روستازاده و عشایر زاده و از جنس شما هستم و حضور در بین مردم غیور دهلران را افتخار می دانم.

استاندار ایلام  با بیان اینکه امروز در جنگ شدید اقتصادی با دشمن هستیم ادامه داد: در شرایطی که دشمن همزمان با جنگ اقتصادی جنگ شدید روانی خود را علیه ایران شروع کرده است پیش نیازمند اتحاد و وحدت هستیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به این که دولت و نظام برای مبارزه با این شرایط برنامه های خوبی داشته است تأکید کرد:  علی رغم تمام کینه توزی های دشمنان و تحریم های ناجوانمردانه شرایط در کنترل و روبه بهبودی است.

وی با ارائه آمار اشتغال در استان خاطر نشان کرد:   نرخ بیکاری از ۱۲ درصد در سال ۹۶ به ۹/۳ درصد در سه ماهه اول سال ۹۸ رسیده است.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر این که در سیل اخیر با پیشگیری از خسارات فراوان مالی و جانی جلوگیری کردیم ادامه داد: اعتبارات بسیار خوبی در خصوص رفع خسارات سیل در استان جذب شده است و ما تلاش داریم مابقی برآوردهایی را که صورت گرفته از اعتبارات سیل دریافت کنیم.

وی پروژه های شهرستان دهلران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اضافه داشت: در این شرایط سخت اقتصادی پروژه های مهمی در دهلران شروع شده و در دست اجرا است، به عنوان مثال  پروژه ان جی ال و پتروشیمی در سال ۹۷ عملا شروع بکار کرد، تلاش های زیادی برای اجرایی نمودن این پروژه های مهم انجام شد، ۶۰۰ میلیون یورو برای پتروشیمی و ۵۰۰ میلیون یورو برای ان جی ال تصویب شده است.

استاندار ایلام با ابراز امیدواری که سرعت اجرای پتروشیمی دهلران در ۶ ماه آینده سریع و پرشتاب باشد، ابراز داشت: پیش بینی این است که ۴۲ ماهه پتروشیمی دهلران راه اندازی شود.

وی تصریح نمود: دولت برای استحصال از میادین مشترک نفتی در منطقه دهلران سرمایه گذاری خوبی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های اجرا شده در زمینه کشاورزی در شهرستان دهلران گفت: از ۴۷ هزار هکتار طرح احیا ۴۱ هزار هکتار آن در شهرستان دهلران است، از ۲۹۴ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی بیش از ۱۵۰ هزار تن مربوط به این شهرستان است، همچنین  از ۱۸ هزار هکتار طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی در سامانه گرمسیری ۱۰ هزار هکتار آن در دهلران اجرا شده است.

وی افزود: کار های بزرگی در دهلران شروع شده است که می توان به تقویت چاه های گاز با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو بعبارتی ۱۷۰۰ میلیارد تومان، پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی، استحصال و بهره برداری از میادین مشترک نفتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار، پروژه لرزه نگاری اکتشاف نفت و گاز اشاره کرد.

استاندار ایلام به دستاورهای  سفر تیم بلند پایه اقتصادی به استان در خصوص شهرستان دهلران اشاره کرد و ابراز داشت:  تصمیمات خوبی گرفته شد من جمله؛  تشکیل کنسرسیومی متشکل از ۴ بانک عامل و انجام تفاهم نامه های سه جانبه که مقرر شده است هر بانک ۲۰۰ میلیارد تومان در آزاد راه پل زال به دهلران چیلات نجف اشرف سرمایه گذاری کنند، همچنین  شرکت های بزرگ ایدرو و ایمیدرو متعهد شد که در صنایع پائین دستی در دو پتروشیمی ایلام و دهلران سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: برای بزرگراه مهران به دهلران و اندیمشک مجوز ماده ۵۶ بخش خصوصی را گرفته ایم و حدود ۳۰ کیلومتر از آن با هزینه وزارت راه در حال انجام است که ۱۲ کیلومتر آن در هفته دولت افتتاح می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است