استانداری ایلام

معاون وزیر صمت در ایلام؛

رشد شاخص های استان در حوزه صنعت قابل تقدیر است

رشد شاخص های استان در حوزه صنعت قابل تقدیر است

معاون وزیر صمت در ایلام؛
 رشد شاخص های استان در حوزه صنعت قابل تقدیر است.

 معاون وزیر صمت گفت: بیش از وجود نقدینگی به وحدت نیازمند هستیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مقیمی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام ضمن تقدیر از استاندار ایلام در خصوص تحرک بخشی به حوزه صنعت استان گفت؛ رشد شاخص های استان در حوزه صنعت نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید قابل توجه و قابل تقدیر است.
.
وی ابراز امیدواری کرد که روند توسعه صنعتی استان با برنامه های خوب استاندار ایلام قابل تحقق است، گفت: در توسعه و رشد صنعتی استان گام های بسیار خوبی برداشته شده است که بایست این روند ادامه یابد.

معاون وزیر صمت با بیان این نکته که خوشحالم در اینجا می بینم نماینده عالی دولت به شکل عملیاتی و جدی در جهت ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی و استانی حرکت می کند، گفت؛ تاکید استاندار ایلام بر استفاده از کالاهای ساخت داخل استان و ملزم نمودن دستگاه های اجرایی به این مهم یک حرکت ارزشمند در حمایت از کالای ساخت داخل است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش صنعت اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم سطح تولید ۲ سال قبل را حفظ کنیم نیازمند دو الی سه برابر شدن ورود نقدینگی به این بخش هستیم.

مقیمی با اشاره به این موضوع که نیازمندی های حوزه صنعت در کل کشور شناسایی شده و می توان با شناخت ظرفیت ها در راستای اتصال نیازمندی ها به پتانسیل ها به توسعه و خودکفایی کشور کمک کنیم، تصریح نمود: در بحث حمایت از پروژه هایی که می تواند ما را از وابستگی به خارج مستقل کند باید آنها در اولویت اجرا قرار گیرند زیرا در بحث اقتصاد مقاومتی این قبیل طرح ها هم مورد حمایت دولت هستند.

وی در ادامه به بحث مشکل لاستیک اشاره کرد و افزود: دو طرح در کشور بزودی افتتاح می شود که بخش اعظمی از مشکلات کشور در این حوزه برطرف می شود.

وی افزود: طرحی که با ظرفیت پنج هزار تن در حال بهره برداری است طرح استیل کورد دره شهر است که بخش اعظمی از واردات لاستیک را کاهش می دهد.

معاون وزارت صمت هدف از برگزاری نشست های کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید را علاوه بر رفع موانع طرح ها و پروژه های مشکل دار، پیشگیری از مواجهه واحدهای موفق با موانع و مشکلات عنوان کرد.

وی در ادامه به بحث ایجاد شهرک های تخصصی در استان اشاره کرد و افزود: زیرساخت های صنعتی در استان ایلام نیازمند توجه است و ایجاد شهرک صنفی در استان علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، قابل تقدیر است.

مقیمی در ادامه از بانک های عامل خواست در بحث تولید منعطف تر به این حوزه توجه کنند زیرا زمان پرداخت تسهیلات برای برخی واحدها حیاتی و ضروری است.

در این نشست مجریان واحدهای صنعتی و معدنی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان از مجریان واحدهای فعال و برتر استان تقدیر شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است