استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام

ساماندهی و رفع مسایل اجتماعی نیازمند رویکرد علمی است

ساماندهی و رفع مسایل اجتماعی نیازمند رویکرد علمی است

به گزارش روابط عمومی استانداری محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل و شورای معاونان اداره کل بهزیستی ایلام افزود: حوزه اجتماعی نیازمند سند راهبردی است که در این زمینه تدوین آن آغاز و در حال انجام است.

وی با ذکر اینکه رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است افزود: رفع مشکلات این حوزه تنها بر عهده بهزیستی نبوده و به دلیل چند وجهی بودن همه دستگاه ها و ارگانها باید در این زمینه مشارکت لازم داشته باشند.

وی در ادامه به چهار معضل اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود هم اینک ۴۰ هزار حاشیه نشین در این استان وجود داشته و این مناطق یکی از مراکز مهم آسیبهای اجتماعی محسوب می شوند.

وی به نرخ اعتیاد در این استان اشاره کرد و گفت: اگرچه نرخ اعتیاد در ایلام نسبت به رقم ۵.۴ درصد کشور، ۱.۹ است ولی سن اعتیاد در این استان کاهش یافته و از طرفی نوع مواد مصرفی از سنتی به صنعتی تبدیل شده است.

معاون سیاسی استاندار ایلام به معضل خودکشی در این استان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال نرخ خودکشی استان ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی همچنین به نرخ طلاق در این استان اشاره کرد و گفت: نرخ طلاق در کشور به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک مورد طلاق است و در ایلام به ازای هر ۵.۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

نوذری با تقدیر از خدمات بهزیستی در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: برای توسعه اجتماعی استان باید اقدام‌های موثری انجام شود تا موجب رشد فرهنگی، رفع مشکلات معیشتی و در نهایت شکوفایی ایلام شود.

وی همچنین بر مشارکت و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای توسعه فعالیتهیا اجتماعی استان تاکید کرد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است