استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

دیپلماسی موفق اقتصادی

دیپلماسی موفق اقتصادی

دیپلماسی موفق اقتصادی
آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام
در روزهای پایانی این هفته استان ایلام میزبان چهره های شاخص اقتصادی کشور چون دكتر عادل آذر رئيس محترم ديوان محاسبات كشور، دكتر سيدحميد پورمحمدي معاون محترم امور اقتصادي سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمد باقر عالي معاون وزير و رئيس هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، دكتر مرتضي شهيد زاده رئيس محترم صندوق توسعه ملي، دكتر محمدرضا حسين زاده مديرعامل محترم بانك ملي و رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي، دكتر كورش پرويزيان مدير عامل محترم بانك پارسيان و رئيس شوراي عالي بانك ها و موسسات اعتباري خصوصي، ️دكتر عليرضا نعمتي رئيس محترم امور استان هاي سازمان برنامه و بودجه كشور، دکتر صمد عالی مديركل محترم اداري و مالي ايميدرو و تعدادي ديگر از مديران و كارشناسان حوزه اقتصادي و سازمان برنامه و بودجه كشور بود.
پرواضح است گسیل دادن چنین ترکیب پرقدرتی در قالب یک تیم اقتصادی آن هم به استانی چون ایلام که تشنه سرمایه گذاری در امور اقتصادی است می تواند آبستن تحولات خوب و مثبتی در این حوزه شود.
بدیهی است برای فراهم نمودن زمینه حضور این چهره های نام آشنا در منطقه کم تر توسعه یافته ای چون ایلام نیازمند توان و نفوذ فرا استانی هستیم. بطور قطع برای انجام چنین نشستی ماه ها برنامه ریزی و رایزنی شده است. در این راستا تحرکی که امروز در دیپلماسی اقتصادی استان رخ داد می توند برای روزها و ماه ها مورد تحلیل صاحب نظران امر قرار گیرد.

یکی از پیام های مهم این همایش کم نظیر عملیاتی کردن برنامه ها در مسیر ترسیم شده یا بعبارتی خارج شدن از حوزه تئوری به عمل است. اینجاست که اگر امور با جوهر کارشناسی تغذیه شوند نتیجه بخش بودن آنها میسر می گردد.

در این زمینه حضور مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس صندوق توسعه ملی، روسای مدیران عامل بانک های دولتی و غیر دولتی و رئیس دستگاه نظارتی دیوان محاسبات کشور در استان توام با هم می تواند نمونه ای از یک دیپلماسی موفق در امور اقتصادی باشد. برنامه ای هدفمند و نشات گرفته از یک کار برنامه ریزی شده و کارشناسی شده که توانست منجر به دستاوردهای بسیار خوبی برای استان گردد.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است