استانداری ایلام

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت:

عملیات کاداستر منطقه رویشی زاگرس امسال به اتمام می رسد

عملیات کاداستر منطقه رویشی زاگرس امسال به اتمام می رسد

عملیات کاداستر منطقه رویشی زاگرس امسال به اتمام می رسد
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: عملیات طرح کاداستر در تمام عرصه های طبیعی حوزه رویشی زاگرس معادل ۶ و نیم میلیون هکتار در سال 98 به اتمام می رسد.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام  ؛  خلیل آقایی در نشست هم اندیشی برنامه اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه زاگرس در استان ایلام گفت؛  انجام طرح کاداستر و نیز ایجاد کمربند حفاظتی به وسعت ۵۱۰ کیلومتر متناسب با هر منطقه رویشی باعث می شود که اراضی ملی از مردمی تفکیک یابد.
وی افزود: برای ۱۰ هزار خانوار روستایی و عشایری ساکن این ناحیه رویشی سوخت های پاک از قبیل آبگرمکن گازی، پنل خورشیدی و سیلندر گاز برای جایگزینی سوخت های جنگلی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: بخش عمده اعتبارات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی بود ولی امسال با توجه به اهمیت این حوزه سایر منابع مالی نیز بخشی از اعتبارات خود را به منابع طبیعی اختصاص داده اند.
آقایی گفت: یکی دیگر از برنامه های سال جاری ۴۰۰ هزار هکتار آبخیرداری، ۱۱۰ هزار هکتار غنی سازی جنگل (که استان ایلام ۳۴ هزار هکتار از این سطح را تقبل کرده است)، چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی برای شناسایی و عملیات بذر گیری در دستور کار است.
وی با اشاره به مقوله آتش سوزی در جنگل ها و مراتع هم اضافه کرد: ۷۰ درصد آتش سوزی ها در منطقه رویشی زاگرس به واقع می شود که البته با برنامه ریزی ها و پیشگیری های انجام گرفته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آتش سوزی های این منطقه کاهش یافته است.
آقایی به نقش مردم در حفاظت و احیای اراضی ملی هم اشاره کرد و یادآور شد: از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری استفاده از ظرفیت های مردمی و انجمن های مردم نهاد است و در این راستا ایجاد تعاونی ها و تشکل های جدید و رتبه بندی تشکل ها و تعاونی های فعلی در دستور کار است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: تعاونی ها و تشکل های حوزه جنگل و مراتع در صورت داشتن فعالیت مستمر وارائه  ایده های نوین،  سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری آماده است به این تشکل ها و تعاونی ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طرح های مرتبط با جنگل واگذارکند.
استان ایلام امروز میزبان وزیر جهادکشاورزی، ۱۱ استاندار ناحیه زاگرس، روسای سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه زاگرس است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است