استانداری ایلام

دبیر ملی ستاد جنگل های زاگرس گفت:

خشکیدگی 450هزارهکتاری جنگل های زاگرس

خشکیدگی 450هزارهکتاری جنگل های زاگرس

خشکیدگی 450هزارهکتاری جنگل های زاگرس
دبیر ملی ستاد جنگل های زاگرس گفت: بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس دچار خشکیدگی شده اند.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام ؛ غیبی در نشست استانداران زاگرس نشین که  با حضور وزیر جهاد کشاورزی در حال برگزاری است اظهار داشت: زاگرس بزرگترین ناحیه رویشی و جنگلی کشور با وسعت بیش از ۶ میلیون هکتار است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت عشایری کشور در این منطقه بسر می برند.
وی افزود: حدود ۴۰ درصد منابع آبی کشور در مناطق جنگلی زاگرس تامین می شود و از نظر طبیعت بکر ، زیبا و حیات جانوری و گیاهی در کشور بسیار حایز اهمیت است.
دبیر ملی ستاد جنگل های زاگرس ادامه داد: با توجه به اهمیت جنگل های زاگرس خشکیدگی به دلیل طغیان آفت ها و امراض جنگل و آتش سوزی تهدیدی برای این عرصه های طبیعی این منطقه است.
غیبی تاکید کرد: ۷۰ درصد عوامل خشکیدگی شناسایی و برنامه های جامعی برای کنترل و مهار ان تدوین و در حال اجراست.
وی گفت: طرح های آبخیزدازی و آبخوانداری از اهمیت بسیاری برخوردار است، در سطح ۲۰ هزار هکتار از مناطق زاگرس عملیات جنگل کاری آغاز شده و استان ایلام از این منظر بسیار پیشگام و موفق بوده است.
وی از شروع برنامه غنی سازی جنگل های زاگرس در کشور خبر داد و گفت: منابع طبیعی جنگل های زاگرس از اهمیت بسزایی برخوردار است و اعتبارات خوبی برای طرح های احیا و حفظ و توسعه و غنی سازی جنگل اختصاص یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم عرصه های طبیعی وملی کشور حفظ شود.
۱۱ استاندار زاگرس نشین در استان ایلام به منظور بررسی مسایل و مشکلات جنگل های زاگرس و خطرات پیش روی این جنگل ها گردهم آمدند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است