استانداری ایلام

استاندار ایلام

واحد گوگرد زدایی خردادماه جاری در سفر رییس جمهور به ایلام افتتاح می شود

واحد گوگرد زدایی خردادماه جاری در سفر رییس جمهور به ایلام افتتاح می شود

 🔸استاندار ایلام گفت: واحد گوگرد زدایی در سفر رییس جمهور به استان در خردادماه سال جاری به بهره برداری می رسدو بحث الفین نیز بر اساس پیگیریها در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

 وی ادامه داد: با توجه به امیدواری برای اجرای فاز دو پالایشگاه گاز، میادین نفتی آذر و سروک و دانان حدود یک هزار نفر در این واحدها مشغول بکار می شوند که اعتبارات اجرای آنها نیز رقم قابل توجهی است که وارد استان می شود.

وی در ادامه به مشکل بدهی شرکت پتروشیمی به شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت: شرکت گاز موظف است تعرفه گاز را طبق بحث تهاتر و میزان گاز مصرفی به پتروشیمی تخفیف دهد که این امر محقق نشد و قرار بود، بین وزارت نیرو و شرکت گاز تهاتر صورت گیرد که این بحث هم محقق نشد و این دو طرف با هم مشکل دارد و در این میان پتروشیمی ایلام دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: با همکاری طرفین نامه ای به دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارسال شود با پیشنهاد مشخصی و میزان بدهی ها و طلب ها مشخص و در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تصویب شود تا مشکلات برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه به بحث کاهش مصرف برق ، تغییر ساعات کار ادارات و ضرورت مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: نیروگاههای ما امسال با حداکثر ظرفیت کار خواهد کرد اما باید مصرف برق مدیریت شود تا مشکل قطعی برق نداشته باشیم.

سلیمانی دشتکی گفت: اگر قرار است قاعده ای برای قطع برق در کشور اجرا شود باید یک نواخت در تمام کشور باشد و تنها ساعات خاموشی بر شهرستانها تحمیل نشود.

 وی افزود: ما سال قبل جنوب استان مشکلات خاموشی مکرر داشتیم در شرایطی که در دیگر استان ها با شرایط ما این خاموشی ها را نداشتیم و این امر موجب نارضایتی مردم شد.

وی ادامه داد: در بحث صرفه جویی سیستم سرمایش باید مدیران از خودمان  شروع کنیم و ادارات در ساعات تعطیلی به طور کامل سیستم سرمایشی و دیگر موارد مصرف برق کلا قطع شود و سهل انگاربی نکنند.

وی تاکید کرد:  بیمارستان ها، کارخانجات و جایگاه های سوخت، نانوایی ها و ادارات مجهز به ژنراتور باشند تا خللی در کار خدمات رسانی ایجاد نشود.

وی خواستار، اطلاع رسانی توسط صدا و سیما ، رسانه ها و ارسال پیامک مبنی بر کاهش مصرف ، صرفه جویی  ان شد و گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم به مردم اطلاع داده شود.

وی از جهاد کشاورزی نیز خواست که مدیریت چاههای کشاورزی هم باید صورت گیرد و
اگر ضرورت داشت با هماهنگی دوستان ستاد بحران تعطیلی صورت خواهد گرفت.

استاندار ایلام گفت: در بحث تهاتر بدهی های پیمانکاران ابتکار بسیار خوبی صورت گرفت و به جای بدهی ها تسهیلاتی ارائه شد که بعدا به عنوان بدهی دولت تهاتر شود.

وی با تشکر از سیستم بانکی در این مورد گقت: بانک ها کمک کنند که با پرداخت تسهیلات به پیمانکاران هم طرح ها تداوم فعالیت داشته باشند و هم مشکل اعتبار پیمانکار برطرف شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است