استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

راه‌اندازی کتابخانه‌های‌ سیار به مدارس و مناطق محروم کل استان تعمیم یابد

راه‌اندازی کتابخانه‌های‌ سیار به مدارس و مناطق محروم کل استان تعمیم یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:
❑‌ راه‌اندازی کتابخانه‌های‌ سیار به مدارس و مناطق محروم کل استان تعمیم یابد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد سبحان حسنی روز سه‌شنبه ۹ خردادماه در نشست انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مدارس و مناطق محروم شهرستان ایلام، ضمن قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مجموعه سپاه استان، اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان، تاکید کرد: این اقدام ارزشمند که در مرحله اول با استقبال پُرشور دانش‌آموزان همراه شد نیاز است در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کل مناطق استان تعمیم یابد.

وی با اشاره به نیازمندیهای اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: علاوه بر اختصاص اعتبارات استانی، باید از ظرفیت خیرین برای تجهیز کتابخانه‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه استفاده کنیم‌.

حسنی بیان داشت: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه‌های استان،  اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام جدی داشته باشد و همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بعمل آورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین با اشاره مشکلات زیرساختی و نیاز به تجهیز کتابخانه‌ بخش سیوان شهرستان ایلام، گفت:  فرماندار شهرستان ایلام در توزیع اعتبارات جاری شهرستان به این کتابخانه توجه ویژه داشته باشد.

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان شد و تاکید کرد: میزان تعهدات شهرداری‌های استان در بحث پرداخت نیم‌درصد درآمد به کتابخانه‌ها با توجه به شرایط رضایت بخش است، اما باید اهتمام شهرداران در این خصوص بیشتر باشد و همه تلاش خود را بکار گیرند که امسال سهم باقیمانده سال گذشته کتابخانه‌ها را پرداخت کنند. 

وی عنوان کرد: در بحث توجه ویژه به موضوع ترویج فرهنگ  کتابخوانی، آموزش نیروی انسانی و مهارت آموزی دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از نیازمندیها و اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ارایه کرد.


🗓️  سه شنبه  ۹ خرداد‌ماه سال  ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است