استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

استان ایلام ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریسم را دارد

استان ایلام ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریسم را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
❑‌استان ایلام ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریسم را دارد

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی روز شنبه در آیین تجلیل از خادمان حوزه میراث‌ فرهنگی استان اظهار کرد:این استان ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریسم را دارد و در این راستا باید با پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ امکان توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در استان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: متقاضیان با استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت دولتی علاوه بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی، شرایط برای اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای افراد جویای شغل نیز فراهم می‌شود.

دکتر عباسی اضافه کرد: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ایام اربعین سال گذشته با برپایی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در مسیر تردد زائران اربعین گام مثبت و موثری در زمینه معرفی پتناسیل‌های استان در این حوزه برداشت که باید برای اربعین امسال نیز این اقدام منسجم‌تر تکرار شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: باید با اینگونه برنامه‌ها زمینه حضور حداکثری گردشگران در استان ایلام علاوه بر ایام نوروز در طول سال نیز فراهم شود و صنعت توریسیم در استان روندی صعودی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه میراث‌ فرهنگی و ابنیه‌ تاریخی به یادگار مانده از گذشتگان متعلق به همه اقشار و نسل‌هاست، تاکید کرد: همه افراد، ادارات و گروه‌ها در قبال حفاظت و صیانت از این میراث ارزشمند وظیفه دارند و مسئول هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: بخش مهمی از میراث‌فرهنگی در واقع آداب، فرهنگ، رسوم و سنن نیاکان است که باید برای نسل‌های آینده ماندگار شوند، چراکه میراث‌ فرهنگی و آثار به جای مانده از گذشته رابط بین ما و نیاکان و گویای تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است.

وی یادآور شد: میراث‌فرهنگی یک گنجینه ارزشمند برای کشور و بخشی مهم از اسناد گذشتگان برای معرفی به گردشگران سایر کشورهاست که در قالب بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی با پیشینه غنی کشور ما آشنا می‌شوند.

🗓️  شنبه  ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است