استانداری ایلام

برگزاری اولین نشست مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور

برگزاری اولین نشست مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور

برگزاری اولین نشست مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور

برگزاری اولین نشست مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور 
 
اولین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور ، خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و با حضور مدیران کل اموربانوان و خانواده سراسر کشور  برگزار گردید.  
در این نشست وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: بانوان نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استانها را بر عهده بگیرند . ایشان گفتند : افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم. دکتر وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود.شناخت فرصت ها و تهدیدها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان ، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است. 
ایشان به زنان بد سرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و گفت: هر چند که آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اما شما هم باید بدانید که آنها در چه وضعی هستند و در چه شرایطی به سر می برند. شما یک نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استانها را بر عهده دارید.. سپس معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست ، با اشاره به اینکه نیاز داریم تقویت خانواده از مهمترین نیازهای امروز جامعه ایرانی باشد ؛ گفت : بحران خانواده و بحران هویت کمتر از بحران آب و خاک نیست . وی در ادامه گفت : برای اینکه نسل امروز را از نظر جمعیت و کیفیت زندگی حفظ کنیم باید تقویت نظام خانواده را در اولویت قرار دهیم . معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد : باید توجه به مقوله فرهنگ و معنویت را همچون موضوعات اقتصادی مورد توجه جدی قرار بدهیم . خانم دکتر خزعلی اظهار داشت : برنامه جامع معاونت امور زنان و خانواده که بخش عمده آن توانمند سازی زنان در بخش کارآفرینی و اشتغال است به زودی وارد فاز اجرایی می شود.  خانم دکتر خزعلی با بیان اینکه بخش دیگر این برنامه ، آسیب زدایی است ؛ گفت : بعد از توانمندسازی و پشتیبانی از بحث کارآفرینی امیدواریم در سال های آینده تمام زنان سرپرست خانوار با عزت نفس زندگی کنند و روی پای خود بایستند . معاونت امور زنان و خانواده بیان داشت : به هفت استان سفر داشتیم و توانستیم اعتبارات خوب و مناسبی را برای حوزه زنان بگیریم و این اتفاق اولین بار است که در معاونت زنان صورت گرفته است . در این نشست که به میزبانی خانم دکتراختری مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد مدیران کل امور بانوان استانداری ها ، هریک به مشکلات ، دغدغه ها ، آسیب ها و سوالات و در کنار آن به ظرفیت های استان خود در حوزه زنان و خانواده اشاره کردند و گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند و رویکرد دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده تشریح و تبیین گردید .  
در این نشست خانم دکتر خزعلی ضمن استماع سخنان یکایک عزیزان ، به بیان راه حل ها و راهکارهای لازم جهت تسهیل در طرح ها و امور مرتبط با آن اشاره نمودند .  
در ادامه زینب اختری مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور  با بیان این موضوع که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اینکه نگاه رئیس جمهور بر رویکرد تحول گرایی است، اظهار داشت: نگاه ما هم در حوزه زنان با همان رویکرد تحول گرایی است . 
ابتدا یک سند تحولی را با استفاده از ظرفیت های موجود و با استفاده از اساتیدی که در حوزه زنان و خانواده در کشور فعال هستند و سند تحولی را آماده کردند و بر اساس این سند تحول و بر اساس وظایفی که به ما محول شده است یک بیانیه ماموریتی را سعی کردیم تدوین کنیم.وی خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری ها ادامه داد: برای همکاری نیاز هست که همه با هم همراه و هم کلام شویم تا بتوانیم هر کدام در استان خودمان یک کلام را تکرار بکنیم و یک کلام از تمام کشور از دفاتر امور بانوان وزارت کشور شنیده شود.مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور اظهار داشت: هر کاری را که بخواهیم شروع کنیم به عنوان راهنما و رهبرمان نظر ایشان را درباره مسائل موجود به ویژه در حوزه زنان مورد بررسی قرار می دهیم. در وهله اول نظر حضرت آقا در حوزه بانوان چیست؟ ایشان زنان را در جریان انقلاب اسلامی سربازان خط مقدم می دانند و در میدان های سیاسی و اجتماعی کشور و در هر رویه ای که وارد شدند توانستند به عنوان پیشران انقلاب اسلامی باشند.اختری با اشاره به نظر مقام معظم رهبری افزود: دو مدل نگاه  به زنان در انقلاب اسلامی وجود داشته است یک جا در زمان جنگ سخت بوده

است که زنان پشتیبان انقلاب و جنگ بودند اما الان که در جنگ نرم هستیم قطعاً نگاه به زنان نگاهی متفاوت است و با بازخوانی صحبت مقام معظم رهبری در جریان انقلاب اسلامی نشان می دهد که نگاه ایشان به حوزه زنان بحث پیشرانی است و اینکه ما می توانیم سربازان خط مقدم باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است