استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

موضوع جوانی جمعیت از مسائل اساسی و بنیادی در بقا و پیشرفت هر کشور است

موضوع جوانی جمعیت از مسائل اساسی و بنیادی در بقا و پیشرفت هر کشور است

موضوع جوانی جمعیت از مسائل اساسی و بنیادی در بقا و پیشرفت هر کشور است 
    چهارمین جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست جناب آقای حسنی معاون سیاسی ، امنیتی اجتماعی استاندار ؛ روز سه شنبه مورخ 29/01/1402 در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار گردید . 
   ابتدا خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده ضمن خوشامدگویی به اعضای ستاد جمعیت و حاضرین در جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به تشریح رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری و شعار سهم من از جوانی ایران با هدف مشارکت حداکثری کلیه دستگاه ها در رویداد فوق الذکر پرداختند . 
ایشان گفتند: همانگونه که مستحضرید 24 تا 30 اردیبهشت به عنوان هفته ملی جمعیت نامگذاری گردیده و مطابق ماده 19 از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به جایزه ملی جوانی جمعیت اختصاص دارد ؛ در نظر است رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی ایران با رویکرد رشد ازدواج وفرزندآوری در بخش های مختلف همچون بخش های رسانه،نخبگان،مدیران،خانواده،دستگاه های حاکمیتی،شرکت ها و موسسات خصوصی و سازمانهای مردم نهاد ارزیابی جهت معرفی فعالیت های حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار گردد. 
 ایشان افزودند: جوانی جمعیت از مسائل حیاتی کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و باید به آن توجه ویژه شود چرا که سرمایه اصلی کشور نیروی جوان آن است؛و این امر نیازمند کار ویژه و دغدغه مندی بیشتر مسئولان و متولیان امر در حوزه خانواده و جمعیت است.  
خانم الیاس پوریان خاطر نشان کردند: هدف از برگزاری این رویداد پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و نیز انتخاب برترین پیشنهادات به منظور تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است و نیز فرهنگ سازی در راستای افزایش جمعیت(ازدواج و فرزندآوری) می باشد تا از این طریق بتوانیم زحمات مراجع مرتبط با موضوع جمعیت را ارج نهیم و در بین آنان انگیزه برای ادامه تلاش در این مسیر ایجاد کنیم. 
خانم الیاس پوریان رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت را رخدادی مبتنی بر فرهنگ و رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت را رخدادی هنر غنی ایرانی-اسلامی و الگویی برای اجرایی سازی قانونی در حوزه جوانی جمعیت با هدف ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و استانی دانسته و از مدیران عضو ستاد ملی جمعیت خواستند تا از محل 1 درصد اعتبار فرهنگی دستگاه ها در جهت تامین هزینه های برگزاری رویداد و اهدای هدایا به برگزیدگان استفاده کنند. 
ایشان گفتند: مکاتبات مربوط به احصای شاخص های رویداد در محورهای تعیین شده به دستگاه ها ارسال گردیده و انتظار داریم کلیه ادارات و دستگاه ها در ارسال گزارش اقدامات و دستاوردها در زمینه جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند. 
در ادامه جلسه جناب آقای حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسئله افزایش جمعیت و استفاده از تمام ظرفیت ها برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفتند: در شرایط کنونی با معضل حرکت کشور به سمت پیری جمعیت روبرو هستیم،چرا که موضوع جوانی جمعیت از مسائل اساسی و بنیادی در بقا و پیشرفت هر کشور است،در این برهه بایستی تمام توان و اراده خود را در جهت فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت به کار بگیریم،رویداد حاضر گامی در جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی افکار عمومی در موضوع جوانی جمعیت است و کلیه دستگاه ها باید در برگزاری این رویداد همکاری لازم داشته باشند. 
در پایان جلسه مدعوین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود جهت برگزاری رویداد مذکور پرداخته و ابهامات و سوالات خود را مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است