استانداری ایلام

استاندار ایلام

تقویت دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد/ مدیران مصوبات سفر عراق را پیگیری کنند/ نوروز امسال باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد

تقویت دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد/ مدیران مصوبات سفر عراق را پیگیری کنند/ نوروز امسال باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد

استاندار ایلام:
❑‌ تقویت دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد/ مدیران مصوبات سفر عراق را پیگیری کنند/ نوروز امسال باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد/ نمایشگاه توانمندی‌های ایلام در کربلا برگزار می شود 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام گفت: از تلاش های شبانه روزی هیئت استان در سفر به عراق که به صورت شبانه روزی زمینه تفاهم نامه همکاری بین دو استان ایلام و بابل عراق را فراهم کردند، قدردانی می کنم، اجرایی شدن این تفاهم نامه در سایه پیگیری مدیران مربوطه مصداق پیدا می کند تا فواید آن به نفع استان رقم بخورد‌.

وی اظهار کرد: در جریان این سفر، هر کدام از مدیران مربوطه به صورت تخصصی با مدیر مرتبط وارد مذاکرات جداگانه شدند و ظرفیت های هر حوزه و مرتبط با تولیدات استان در جهت ارتقای سطح درآمد مردم و اشتغال و توسعه مطرح شد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به موهبت‌های خاص گردشگری و مذهبی استان ایلام گفت: در حوزه گردشگری گام‌های بلندی برداشته شده که لازمه تحقق آن، مساعدت همه جانبه همه دستگاه های زیرساختی است‌.

دکتر بهرام نیا افزود: در سفر اخیر به عراق مقرر شد نمایشگاه ویژه توانمندی های استان در حوزه‌های صنایع دستی و صنعتی و کشاورزی در استان کربلا دایر شود که این خود فرصتی برای حمایت از تولیدکنندگان حوزه صنایع دستی و صنایع صنعتی و صنایع کشاورزی است.

نماینده عالی دولت در استان اشاره کرد: یکی از رویکردهای خوب در دست اقدام در راستای توسعه استان، درآمدزایی و اشتغالزایی، عنایت و توجه ویژه به مقوله گردشگری و صنایع دستی و تاریخی است و چنانچه محقق شود تحول اساسی در این حوزه رقم می خورد.

وی با اشاره به دیگر موارد تفاهم نامه از جمله سلامت گردشگری، اربعین و حوزه های بهداشتی و درمانی خاطر نشان کرد: همچنین در قالب این سفر در ارتباط با صادرات لوله های فشار قوی آب و اتصالات از طراحی تا اجرا و در نهایت بهره‌برداری، مدیران مرتبط وارد مذاکره شدند و طرف مقابل به خوبی از این موضوع استقبال کرد که در توسعه صنایع استان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار دارد و این ارتباط توسعه می یابد، اظهار کرد: امروز مجموعه مدیریت استان به دنبال تقویت دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه است و از این ظرفیت در راستای تقویت مناسبات در تمامی حوزه ها استفاده خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان لذا پیش بینی می شود سفرهای نوروزی زودتر از موعد مقرر آغاز و بر همین اساس ضروری است تا اعضای ستاد و دستگاه های اجرایی هماهنگی ها و آمادگی های لازم را داشته باشند.

دکتر بهرام نیا خاطر نشان کرد: در نوروز سال گذشته و در مقام مقایسه با سال های ماقبل آن، تلفات جاده‌ای استان کاهش یافت و انتظار می رود امسال هم مضاعف تر از سال گذشته دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی منسجم ورود پیدا کنند‌، علاوه بر این فرمانداران نیز متناظر با این جلسه، در حوزه کاری خود چنین جلساتی  را برگزار تا امسال مسافران خاطره خوبی از استان ایلام داشته باشند.

وی یکی از موضوعات مهم ستاد سفر را توجه به مساجد و حسینیه ها و مساجد بین راهی عنوان کرد و گفت: باید شأن و و منزلت مسافر رعایت شود و خدمات ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: شهرداری ایلام در ایام اربعین به خوبی ورود کرد و اقدامات خوبی در تکمیل زیرساخت های شهری صورت گرفت که جای قدردانی دارد، در همین راستا برای ایام نوروز شهرداری نسبت به تنظیفات شهری و مبلمان شهری ورود پیدا کند تا نوروز امسال متفاوت تر از سال های گذشته باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه تحول گرایی باید سرلوحه کار مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد، افزود: نمای ظاهری برخی ادارات از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ می طلبد مدیران نسبت به فضاسازی نمای بیرونی ادارات اقدامات لازم را انجام دهند، در واقع فراهم کردن این شرایط باعث به وجود آمدن نشاط در بین نیروها می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان، افزایش کادر درمان، افزایش پایگاه های امداد جاده ای، رنگ آمیزی جاده‌ها و نصب علائم، اقدامات فرهنگی نیز باید در دستور مدیران مربوطه قرار گیرد تا نوروز متفاوتی به نسبت سال‌های گذشته برای مسافران رقم بخورد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است