استانداری ایلام

استاندار ایلام

در اربعین امسال مقدمات یک سفر آسان، ایمن و ارزان فراهم شد

در اربعین امسال مقدمات یک سفر آسان، ایمن و ارزان فراهم شد

در اربعین امسال مقدمات یک سفر آسان، ایمن و ارزان فراهم شد ...
استاندار ایلام در نشست بررسی آخرین وضعیت تردد زوار اربعین از مرز مهران:❑‌ از امروز برای اربعین سال آینده برنامه ریزی می کنیم/موضوع اربعین همچنان یکی از مهم ترین امور استان در فضای پیش رو است
| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه ۳ مهر در سفر به شهرستان مهران و بازدید از پایانه مرزی در نشستی آخرین وضعیت تردد زوار از مرز بین المللی مهران را مورد بحث و بررسی قرار داد.
استاندار ایلام در این نشست ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در امر برگزار کنگره عظیم اربعین گفت: امسال بیش از ۵۰ درصد تردد مربوط به مرز بین‌المللی مهران بود.
وی با عنوان این مطلب که اربعین تمام شد اما همه چیز تمام نشده است، اضافه کرد: از امروز برای اربعین سال آینده برنامه ریزی می کنیم.
وی افزود: لازم است با بررسی دقیق زیرساخت‌ها از یک سو خلاء‌ها و ضعف‌ها برطرف شود و از طرفی نقاط قوت تقویت گردد.
دکتر بهرام نیا ضمن تقدیر از تلاش اداره راهداری و راه شهرسازی در امور اربعین گفت: این دستگاه ها از امروز کار را برای اربعین آینده دوباره شروع کرده اند.
وی در ادامه موضوع اربعین را همچنان یکی از مهم ترین امور استان در فضای پیش رو خواند و گفت: قبل از اربعین سال آینده باید تمامی اقدامات مقدماتی را انجام دهیم.
رئیس ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه باید زیرساخت های خدماتی و بهداشتی جدید برای سرویس دهی به زوار در پایانه مرزی مهران ایجاد شود، اضافه کرد: لازم است مه پاش، جت فن و آبسردکن ها و ... در پایانه مرزی مهران جمع آوری و برای اربعین آتی نگهداری شود.
وی در ادامه با تاکید بر اجرای برنامه های مختلف برای تسهیل در تردد زوار گفت: بایست دست دلالان برای همیشه از پایانه های مهران قطع شود و در این راستا لازم است تیمی از نیروی انتظامی در محل مستقر می شود.
وی افزود: گیشه بلیط فروشی در پایانه ساخته شده است و ظرف دو هفته آینده بلیط فروشی آغاز می‌شود و این مهم هم برای زوار و هم برای رانندگان اتوبوس بسیار خوب است و بایستی تمامی سواری ها و اتوبوس ها در قالب فروش بلیط ساماندهی شوند.
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در اربعین امسال ۹۰ درصد خواسته زوار مهیا و محقق شد، اظهار داشت: در این زمینه مقدمات سفری آسان، ایمن و ارزان با تلاش همه مهیا شد.
وی در ادامه گفت: مهم ترین موضوع ما در پایانه برکت موضوع برگشت زوار است و در این راستا بنا داریم این پایانه را به راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار کنیم.
وی افزود: همچنین ۲۰ هزار متر مربع محل پارک در پایانه برکت تملک می‌شود و برای ساخت و ساز به راهداری تحویل می شود.
دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که فعالیت عمرانی در حوزه اربعین با شتاب قبلی ادامه دارد، اضافه کرد: نه تنها نبایست هیچ پروژه عمرانی حوزه اربعین متوقف شود بلکه برنامه داریم زائر سرایی بزرگ در سه راهی جندالله نیز ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: ادارات شهر مهران تابلو ها قدیمی درب ادارات را تغییر دهند و نسبت به زیباسازی محیطی شهر مهران اقدام کنند و از ظرفیت ماشین آلات راهداری برای جمع آوری نخاله های حاشیه ها شهر مهران استفاده نمایند.
وی افزود: همچنین رنگ آمیزی، جدول‌کشی خیابان های شهر مهران در دستور کار قرار گیرد چراکه مهران گرانیگاه اربعین کشور است و مردم ایلام مردمان با فرهنگ و با اصالتی هستند.

 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است