استانداری ایلام

معاون امور عمرانی

روزانه ۴۰۰ هزار بطری آب خنک بین زوار توزیع می شود

روزانه ۴۰۰ هزار بطری آب خنک بین زوار توزیع می شود

 روزانه ۴۰۰ هزار بطری آب خنک بین زوار توزیع می شود

🔸 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به گرمای هوا در مرز مهران، روزانه ۴۰۰ هزار بطری آب خنک بین زوار توزیع می‌شود.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری در پایانه مرزی مهران با اشاره به اینکه در راستای خدمتگزاری به زائران حسینی، زیر ساخت های مناسبی فراهم شده است اظهار داشت: چهار بانده شدن بخش اعظمی از محور ایلام _ مهران، ایجاد سایبان مناسب، سیستم های مهپاش جهت افزایش رطوبت نسبی فضا، استفاده از آبپاش های صنعتی در طول مسیر پیاده روی و... از جمله ی این  اقدامات بوده است.

هژبری ادامه داد: با توجه به وجود هوای گرم، بیش از ۶۰ دستگاه آبسردکن در مسیرهای خروجی و مسیر پیاده‌روی در سطح پایانه قرار گرفته و همچنین روزانه ۴۰۰ هزار بطری آب خنک بین زوار توزیع می‌شود. 

وی با بیان اینکه چون حجم مصرفی آب خنک در مرز مهران بسیار بالاست، طبیعتا حجم پسماند هم افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: در این راستا روزانه نیروهای خدماتی شهرداری و پاکبانان شهرداری‌های مهران، البرز، منطقه ۵ و ۱۱ تهران و اراک به صورت سه شیفت و تمام وقت با تمام قدرت در حال کار هستند اما باید این امر را هم در نظر گرفت که جمعیت در این مرز بسیار زیاد است و تلاش می‌شود به نحو بهتری امر جمع آوری پسماند انجام شود.

هژبری با بیان اینکه تا چند روز آینده حجم بازگشت زائران به پایانه‌ ی مرزی مهران افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد:۷۵ درصد از زائران حسینی مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند و در موج برگشت این تردد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ۲۳ تا۲۸ شهریور ماه جاری با اوج برگشت زائران اربعین مواجه خواهیم شد، گفت:۸ هزار اتوبوس سراسر کشور در مهران خدمت رسانی می کنند، با توجه به انبوه جمعیت  در موج برگشت پیش بینی می شود برای جابجایی زائران به شهرستان های خود در سطح کشور نیاز به حداقل حدود ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس باشد و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه ای شود .

وی با اشاره به اینکه در این بازه ی پنج روزه در شرایط خاصی قرار داریم افزود: با توجه به اینکه بیشترین آمار تردد در بحث ورود زائران به کشور است ،بیشترین تقاضای اتوبوس در این مدت می باشد که پیش بینی شده تا از 
اتوبوس های درون شهری استفاده شود  هرساله با کمبود اتوبوس مواجه بوده ایم که در حال برنامه ریزی برا رفع این موضوع هستیم .

🗓️ | شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
«ایــــــلام پایتخت خادمــین سیــــــدالشـــــهداء(ع)»
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است