استانداری ایلام

محمد صحرایی مدیر روابط‌عمومی و اموربین‌الملل استانداری ایلام

تا اربعین زمان چندانی باقی نمانده و تا چشم بر هم بزنیم جاذبه حسین(ع) همچون آهن‌ربایی عالمگیر جهان را به سمت کربلا روانه ساخته‌است.|

تا اربعین زمان چندانی باقی نمانده و تا چشم بر هم بزنیم جاذبه حسین(ع) همچون آهن‌ربایی عالمگیر جهان را به سمت کربلا روانه ساخته‌است.|

⭕️ مدیریت جهادی استاندار ایلام در مسیر اربعین در تراز ملی ... 
✍️ محمد صحرایی مدیر روابط‌عمومی و اموربین‌الملل استانداری ایلام

| تا اربعین زمان چندانی باقی نمانده و تا چشم بر هم بزنیم جاذبه حسین(ع) همچون آهن‌ربایی عالمگیر جهان را به سمت کربلا روانه ساخته‌است.|

این روزها در ایلام که به دروازه کربلا و پایتخت خادمین اربعین حسینی علیه‌السلام مشهور است مردم و مسئولان در تدارک یک حماسه بزرگ هستند. 

هر ساله در ایام اربعین و در مرز بین‌المللی مهران غوغایی برپاست. در این‌جا شور‌ حسینی علیه‌السلام به اندازه گرمای مهران بالا می‌گیرد و همه را در عشق سرور و سالار شهیدان ذوب می‌کند.  اکنون بعد از ۲ سال، شوق و اشتیاق وصف‌ناپذیر مسافران کربلا دوچندان شده و به حد اعلای خود رسیده و قطعا اربعینی باشکوه در پیش است. در این راستا تلاش و تکاپوی مسئولان نیز به اوج خود رسیده است. 

چند ماهی است که استاندار ایلام به‌عنوان رئیس ستاد اربعین نقشی فرا استانی و ملی به‌عهده گرفته است چرا که قریب ۷۰ درصد مدیریت اربعین کشور در این منطقه از کشور اتفاق می‌افتد.

در طول ۸ ماه حضور دکتر بهرام‌نیا به‌عنوان استاندار ایلام، وی همواره اربعین را یکی از مهمترین مقوله‌های مهم پیش‌روی خود و تیم مدیریتی دولت در استان به اتفاق دیگر مسئولان حاکمیتی دانسته است. 

استاندار ایلام در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ و فراوانی را شروع کرده تا ضمن ارتقاء بودجه اربعین، حضور چندباره مسئولان ارشد کشوری از جمله رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور در استان را فراهم سازد.

وی در ادامه با دیپلماسی مرزی با همتای عراقی خود در راستای حذف ویزا و مجوز سفر انفرادی زوار، تلاشی مثبت داشت و با استقرار استان‌های معین در موضوع اربعین در استان، مجوز حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های مرتبط در استان، تشکیل کمیته‌های ۱۸‌گانه اربعین، بازدیدهای میدانی هفتگی، روزانه و پر تکرار از مسیرهای اربعین به قصد پایش و نظارت بر روند پیشرفت پروژه‌ها و رفع موانع، تسریع در تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها و ... رویکردی جهادی در مسیر اربعین را در تراز ملی به تصویر کشیده است. 

استاندار ایلام امروز نیز بسان ماه‌ها و هفته‌های گذشته به اتفاق اعضای ستاد اربعین استان از زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران و پایانه مرزی بازدید به‌عمل آورد. وی امروز همراه اعضای ستاد اربعین استان چون زوار عتبات عالیات با اتوبوس مسیر ایلام به مهران را طی کرد. استاندار در این بازدید چنان با دقت و حساسیت مسیر را پایش و زیر نظر داشت که گویی می‌خواهد جاده را با کفش‌های زوار هموار و هم‌تراز نماید. 

نکته‌ای که از دید جانشین فرماندهی سپاه استان پنهان نماند تا وی از نگاه استاندار ایلام به موضوع اربعین چنین یاد کند: [استاندار ایلام در موضوع اربعین صرفا به‌ گزارشات‌ اکتفا‌ نمی‌کند بلکه‌ به‌صورت‌ میدانی ورود پیدا کرده و از نزدیک و به‌ صورت ریز و دقیق در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها حضور پیدا کرده‌ است.]
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است