استانداری ایلام

‍ معاون عمرانی استاندار ایلام:

پیش بینی می شود بیش از ۸۰ درصد تردد زوار در اربعین پیش رو از طریق مرز مهران صورت گیرد

پیش بینی می شود بیش از ۸۰ درصد تردد زوار در اربعین پیش رو از طریق مرز مهران صورت گیرد

‍ معاون عمرانی استاندار ایلام:
⭕️ پیش بینی می شود بیش از ۸۰ درصد تردد زوار در اربعین پیش رو از طریق مرز مهران صورت گیرد 

📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام - سعید هژبری در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مسیر اربعین در شهرستان‌های سیروان و چرداول که با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) و جمعی از اعضای کمیته زیرساخت‌ اربعین صورت پذیرفت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت محدود ورودی زوار از طرف کشور عراق و گرمای هوا در اربعین امسال، احتمال دارد برای مدیریت ازدحام جمعیت در مرز، زوار را پیش از رسیدن به مهران در شهرستان‌های مسیر اربعین اسکان داده شوند.

وی، گرمای طاقت‌فرسای هوا، هجوم ریزگردها و حجم انبوه زائرین را از چالش‌های پیش روی مدیریت اربعین عنوان کرد و ادامه داد: اماکن مذهبی، آموزشی و ورزشی در اولویت اسکان زائران هستند.

معاون عمرانی استاندار، تجهیز اماکن مورد نظر به وسایل سرمایشی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی را دارای اهمیت زیادی دانست و اعلام کرد: ۵ فضای آموزشی، ۴ فضای ورزشی، ۳ فضای مذهبی و یک اردوگاه با ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر در شهرستان چرداول مهیای پذیرایی از زوار می‌شوند.

هژبری در حاشیه بازدید از محل موکب سه راهی کارزان نیز گفت: نیاز است با هماهنگی کارخانه سیمان ایلام یک نمایشگاه برای عرضه محصولات محلی ایجاد شود.

وی، ایجاد فضای سبز مناسب و ایمن سازی مسیر توسط بنیاد مستضعفان را از دیگر ملزومات راه‌اندازی این موکب عنوان کرد و افزود: ایجاد رمپ خروجی ایمن و احداث پل روگذر سه راهی کارزان در افق این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در سال‌های گذشته هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات به زوار اربعین مشارکت جدی داشته‌اند اما لازم است این مؤکب به صورت دائم دایر شود.

هژبری در پایان خاطرنشان کرد: امسال اربعین دشواری را پیش‌رو داریم که برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

🔹 بازدید از محل ایجاد مؤکب سه راهی کارزان، امام‌زاده جعفر(ع) شباب، مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهر شباب، اردوگاه اسکان زائران سپاه چرداول و مسجد در دست احداث روستای زنجیره از برنامه‌های بازدید معاون عمرانی استاندار ایلام بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است