استانداری ایلام

نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان با محوریت اربعین برگزار شد

معضل ترافیک کنجان‌چم با مشارکت استان لرستان برطرف می‌شود/مراودات فرهنگی و اقتصادی ایلام و لرستان افزایش می‌یابد

معضل ترافیک کنجان‌چم با مشارکت استان لرستان برطرف می‌شود/مراودات فرهنگی و اقتصادی ایلام و لرستان افزایش می‌یابد

 نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان با محوریت اربعین برگزار شد 

استاندارایلام:
‌‌❑‌ معضل ترافیک کنجان‌چم با مشارکت استان لرستان برطرف می‌شود/مراودات فرهنگی و اقتصادی ایلام و لرستان افزایش می‌یابد 

استاندالرستان:
‌‌❑‌ استان لرستان بعنوان استان معین ایلام تمام توان خود را برای برگزاری یک اربعین باشکوه خواهد گذاشت/ایجاد آزادراه از مسیر کوهدشت به مرز مهران مسیر اربعین را برای زائران کوتاه‌تر می‌کند

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان [بعنوان استان معین در اربعین] با محوریت اربعین حسینی علیه السلام روز جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

دکتر حسن بهرام نیا، در این نشست با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین کربلای یک و حماسه آزادسازی مهران قهرمان، استان ایلام را تربت پاک شهیدان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد سه هزار شهیدوالامقام و بیش از ۱۲ هزار جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و مأمن بیش از ۶ هزار شهید سرافراز از سرتاسر ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست مشترک گفت: لرستان و ایلام از آداب و رسوم و فرهنگ مشترکی برخوردار هستند که این مهم در راستای توسعه همه جانبه دو استان و علی الخصوص در ایام اربعین بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است و امید است منشأ خیر و برکت در مسیر توسعه باشد.

وی تاکید کرد: در مقام مقایسه با سایر استانها به دلیل مجاورت بین دو استان ضرورت دارد مراودات اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد. 

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد تردد زائران اربعین از مرز صورت می‌گیرد، افزود: اربعین یکی از ویژگی های بی بدیل استان ایلام در مقیاس ملی است و برای همین توسعه همه جانبه مرز مهران از اولویت های اساسی بشمار می رود.

وی با بیان اینکه استان لرستان بعنوان یکی از استان های معین در موضوع اربعین در پروژه های راهسازی و در مسیر محور ایلام - مهران در محدوده کنجان‌چم و در مرز در حال مشارکت است، گفت: بنا داریم تا گره و معضل ترافیک اصلی در این محدوده به طول ۷ کیلومتر را چهارخطه و برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: طرح های پیشنهادی در رابطه با راهسازی باید در قالب کارگروه‌های تخصصی و مشترک مورد مطالعه قرار گیرد.

در ادامه این نشست دکتر فرهاد زیویار نیز با تبریک سالروز آزادسازی مهران با اشاره به اینکه استان های ایلام و لرستان از حیث توان، تاریخ مشترک و بسیاری از مناسبت ها در هم تنیده هستند، اضافه کرد: مرز جغرافیایی میان ایلام و لرستان نه تنها هیچ خللی در روابط میان مردم و مسئولان دو استان ایجاد نکرده بلکه اشتراکات قومی، فرهنگی و مذهبی فراوان باعث استحکام روابط حسنه بین مردم دو استان نیز شده است.

وی در ادامه گفت: بخشی از مأموریت و حضور ما در ایلام به جهت مسئله اربعین است و برای این منظور همه توان خود را در راستای توسعه امکانات در استان و به خصوص مهران و سایر پروژه های مشترک در راستای برگزاری یک اربعین باشکوه به کار خواهیم گرفت. 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت های بیشتری هم در سایر مناسبات های اقتصادی بین دو استان وجود دارد، گفت: ایجاد آزادراه از مسیر کوهدشت به مرکز استان و در نهایت مرز مهران با ایجاد چند تونل می تواند مورد توجه قرار بگیرد تا راه دسترسی زائران کوتاه‌تر شود.

وی در پایان با قدردانی از استاندار ایلام به منظور اختصاص سه هزار متر زمین به استان لرستان برای ایام اربعین گفت: امید است این همکاری بصورت دوجانبه در سایر موضوعات نظیر بازرگانی، مرز و مناسبت های استانی، ملی و بین المللی مورد توجه قرار بگیرد.

🔹در این نشست دیگر اعضای حاضر از دوستان ایلام و لرستان در خصوص توسعه همکاری ها در قالب کارگروه‌های مختلف در راستای توسعه دو استان با هم بحث و تبادل نظر کردند.

🔸گفتنی است، استاندار لرستان به همراه معاونین عمرانی و منابع انسانی و برخی مدیران استانی از روز گذشته وارد استان ایلام شدند و بعد از بازدیدهای بعمل آمده در نشست مشترک با استاندار ایلام، معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی استان شرکت کردند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است