استانداری ایلام

معاون اقتصادی استاندار ایلام:

تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یک ضرورت اساسی است

تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یک ضرورت اساسی است

⭕️ سرمایه گذاران نباید در راهروی بانک ها و ادارات معطل بمانند ...

معاون استاندار ایلام:
‌‌❑‌  تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یک ضرورت اساسی است

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی روز سه شنبه در نشست بررسی رفع موانع تبصره ۱۸ با بیان اینکه جلسات متعددی در رابطه با اعتبارات تبصره ۱۸ برگزار شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی به عنوان متولی بخش سرمایه گذاری، بانک ها به عنوان منابع تامین کننده سرمایه و سرمایه گذار به عنوان مجری، سه ضلع مثلث تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال را رقم می زنند و چنانچه هر کدام از این اضلاع کارایی خود را از دست بدهد، مثلثی تشکیل نخواهد شد.

وی اظهار کرد: از طرفی رفتار بانک ها در ارایه تسهیلات سرمایه‌گذاری متفاوت از هم است، بطوریکه در برخی بانک‌ها از سرمایه گذار یک ضامن و همان طرح و سرمایه در بانک دیگر تعداد دو ضامن خواسته می شود و این خود وضعیت نابسامانی را ایجاد می کند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه این روند سرمایه گذاران را دچار سردرگمی کرده است، تأکید کرد: تا چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال تکمیل نشود، وضعیت اقتصاد و اشتغال بهبود پیدا نخواهد کرد و تکمیل این چرخه با اراده جمعی امکان پذیر است.

دکتر عباسی با عنوان این مطلب که دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تسهیل گر باشند، گفت: در این راستا باید مانع از انحراف اعتبارات شد و باید تسهیلات در مسیر همان طرح هزینه شود و این نیازمند نظارت است. 

وی از حضور کمرنگ بانک های خصوصی در جلسات مربوط به تبصره ۱۸ انتقاد کرد و خواستار شرکت فعال و مؤثر و جدی این بانک ها در جلسات آتی شد.

معاون اقتصادی استانداری ایلام در پایان از عملکرد برخی بانک های عامل در پرداخت سریع و به موقع تسهیلات تبصره ۱۸ و همچنین از سازمان بازرسی استان در زمینه رفع موانع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قدردانی کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است