استانداری ایلام

بازدید رئیس و اعضاء فراکسیون مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس اجتماعی شهر ایلام

بازدید رئیس و اعضاء فراکسیون مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس اجتماعی شهر ایلام

بازدید رئیس و اعضاء فراکسیون مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس اجتماعی شهر ایلام

بازدید رئیس و اعضاء فراکسیون مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس اجتماعی شهر ایلام 
رییس و اعضا فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با همراهی خانم دکتر «سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام و سرپرست و مسوولان بهزیستی ایلام پیش از ظهر امروز جمعه از مرکز اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام بازدید کردند.
فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کارکنان اورژانس اجتماعی در فوریت‌های اجتماعی پیشگام و خط مقدم هستند، گفت: اینکه اورژانس اجتماعی باید در ابتدا جایگاهش را پیدا کند این مهم در دستور کار کمیسیون اجتماعی و سازمان بهزیستی است و می بایست به سرعت این مهم را تعیین تکلیف و در اولویت قرار دهیم.
وی ادامه داد: مشکلات ساماندهی کارکنان نیز بر اساس طرح ساماندهی استخدام که در دستور بررسی کار مجلس قرار داردو پیگیری  خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در بودجه 1401 علاوه بر پیش‌بینی بودجه ای برای سازمان بهزیستی، بودجه‌ای  برای تجهیز و خریداری ناوگان اورژانس به میزان  400 میلیارد تومان و برای حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب 300 میلیارد تومان با پیگیری کمیسیون  اختصاص یافت .
قاسم‌پور ادامه داد: البته باید در تخصیص بودجه به سمت استان‌هایی مانند ایلام تلاش شود. 
سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در این نشست گفت: اگر یک درصد حق آلایندگی به استان تزریق شود مشکلات زیادی حل خواهد شد. 
حسین نورعلی‌وند مدیرکل بهزیستی استان ایلام در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که در نهاد تصمیم‌گیر کمترین نماینده را دارد، گفت: متأسفانه امکانات و نیروی انسانی سازمان با مأموریت‌ها و همچنین ساختار فرهنگی منطقه متناسب با رشد امکانات و تکنولوژی نیست؛ استان ایلام با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است و اگر برای حل و ساماندهی آنها چاره‌اندیشی نکنیم در آینده با آسیب‌های جدی مواجه می‌شویم .
وی ادامه داد: امیدواریم خروجی این جلسه را طی دو تا سه ماه آینده ببینیم و اورژانس اجتماعی و این مجموعه به صورت خرید خدمت فعالیت می‌کنند و 70 درصد همکاران ما خانم و 30 درصد آقایان هستند
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه بهزیستی در کشور تنها به عنوان جایگاهی برای مسئولان است، تصریح کرد: متأسفانه به این موضوع به صورت تخصصی و ویژه نگاه نمی‌کنند؛ چرا اورژانس به صورت یک سازمان چارت‌های سازمانی ندارد. در این رابطه باید در کارکنان انگیزه ایجاد شود و می طلبد مجلس به این مهم توجه کند که یا سازمان اورژانس به صورت مستقل تشکیل شود و یا چارت سازمانی داشته باشد . 
نورعلی وند با بیان اینکه بهزیستی استان 6هزار نفر را تحت پوشش دارد، گفت: 380 نفر از این تعداد بدسرپرست و 287 نفر خودسرپرست هستند؛ متأسفانه مستمری مددجویان از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان است و در واقع مستمری زن سرپرست خانوار با فرض از کار افتاده تفاوتی نمی‌کند و می‌طلبد مجلس به این مهم توجه داشته باشد.
وی همچنین بر ضرورت تخصیص اعتبار برای زنان و دختران در معرض آسیب تأکید کرد و ادامه داد: این مرکز به صورت استیجاری است و نیازمند تأمین تجهیزات و امکانات هستیم. همچنین مددکاران نیز نیاز به حمایت قضایی دارند.
گفتنی است در طی این بازدید فضای فیزیکی مراکزو امکانات خوابگاهی و اداری مورد بازدید قرار گرفت.با مقیمان حاضر در قسمت خوابگاهی دیدار و در پایان ازکارشناسان شاغل در این مرکز تقدیرو تشکر به عمل آمد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است