استانداری ایلام

معاون امور عمرانی

خروج ماشین آلات راهسازی استانهای پشتیبان از ایلام ممنوع است

خروج ماشین آلات راهسازی استانهای پشتیبان از ایلام ممنوع است

‍ ⭕️ خروج ماشین آلات راهسازی استانهای پشتیبان از ایلام ممنوع است

‌‌❑‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه خروج ماشین آلات راهسازی استانهای پشتیبان از ایلام ممنوع است، گفت: اکیپ‌های راهسازی ۵ استانِ پشتیبانِ ایلام در مسیرهای معین شده مستقر شده اند و ۷ استان دیگر نیز در روزهای آینده به استان خواهند رسید.

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام مهندس سعید هُژبری درنشست بررسی نیازهای عمرانی مسیر زوار اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: نماینده تام الاختیار راهداری وظیفه نظارت بر اقدامات عمرانی استان های معین را بر عهده دارد و هر سه روز یک بار باید گزارش عملکرد این استان ها را به مسئولین ارشد استان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد استان‌های پشتیبان باید به گونه ای باشد که بهره کافی از ظرفیت و امکانات آنها گرفته شود، افزود: ترانشه‌برداری و تعریض مسیر ایلام به مهران در محدوده رودخانه کنجانچم برعهده استان‌های لرستان، قزوین، زنجان و البرز است و استان‌های تهران، آذربایجان غربی و قم نیز مسئولیت پشتیبانی از اجرای پروژه دوربرگردان کمربند شرقی شهر ایلام را برعهده دارند.

معاون استاندار ایلام، استان مازندران را مسئول ایمن‌سازی پرتگاه‌های مسیر ملکشاهی به مهران اعلام کرد و گفت: استان‌های گلستان و خراسان شمالی در ساخت پل‌های محدوده تعریضی کنجانچم و پل صلواتی مشارکت خواهند کرد و استان مرکزی نیز ایمن‌سازی مسیر مهران به دهلران را بر عهده دارد.

هُژبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: احداث۴ هزار متر سایه بان در پایانه برکت و شهر مهران با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و کار ساخت ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر دیگر در محدوده پادگان پنج تن آل عبا و پایانه مرزی مهران در مرحله تجهیز کارگاه است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷ دستگاه آبسردکن از پل زائر تاپایانه مرزی آماده ی ارائه ی خدمت به زوار هستند، ادامه داد: علاوه بر این، کار ساخت ۶ دستگاه آبسرد کن در پارکینگ اربعین، دو دستگاه در داخل شهر مهران و ۱۷ دستگاه از پل زائر تا پایانه مرزی مهران در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به پروژه آبرسانی به پارکینگ اربعین اشاره کرد و گفت: مخزن بتنی ۱۰۰ متر مکعبی، چاهک پمپاژ و ۴ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال این پروژه قرار است تا پایان تیرماه به بهره برداری برسد اما روند اجرای پروژه فاضلاب مهران و پایانه قابل قبول نیست.

وی، خواستار اجرای ۷ کیلومتر آسفالت محدوده روستای چنگوله تا پیش از اربعین شد و ادامه داد: کار گیت بندیِ محل تردد زوار در پایانه و ایجاد دریاچه جمعیت از پل زائر تا پایانه مرزی بر عهده یگان ویژه است که باید با هماهنگی فرماندار و دفتر فنی استانداری نسبت به اجرای آن اقدام کند.

وی با تاکید بر تامین اینترنت مورد نیاز زوار در شهر مهران و پایانه مرزی در ایام اربعین اظهار کرد: رفع مشکل نقاط کور آنتن دهی کمربندی شرقی شهر ایلام و مسیرهای اربعین باید در اولویت اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان باشد.

معاون استاندار ایلام خواستار ارائه عملکرد شهرداری مهران در زمینه ساخت سرویس بهداشتی در پایانه برکت و پارکینگ اربعین شد و ابراز امیدواری کرد در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع)، با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روزانه ۵ هزار قالب یخ و یک و نیم میلیون بطری آب معدنی در بین زوار توزیع شود.

دایر کردن بیمارستان سیار، تحویل جیره خشک به موکب ها و پخت روزانه ۳۰ هزار پرس غذای گرم از دیگر خواسته های معاون عمرانی استاندار ایلام از ستاد اجرایی  فرمان امام (ره) در این نشست بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است