استانداری ایلام

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام:

رسیدگی‌ به وضعیت معیشتی مردم اولویت مهم حوزه اقتصادی استان است/بازار گوشت، میوه و تره‌بار در استان رها شده است/اجازه نمی دهیم بیش از این سفره مردم کوچک شود ...

رسیدگی‌ به وضعیت معیشتی مردم اولویت مهم حوزه اقتصادی استان است/بازار گوشت، میوه و تره‌بار در استان رها شده است/اجازه نمی دهیم بیش از این سفره مردم کوچک شود ...

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام:
⭕️ *رسیدگی‌ به وضعیت معیشتی مردم اولویت مهم حوزه اقتصادی استان است/بازار گوشت، میوه و تره‌بار در استان رها شده است/اجازه نمی دهیم بیش از این سفره مردم کوچک شود ...* 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با عنوان این مطلب که رسیدگی‌ به وضعیت معیشتی مردم اولویت مهم حوزه اقتصادی استان است، اظهار داشت: در این زمینه یکی از اقدامات مهم، دنبال‌کردن مسئله تنظیم بازار به صورت منصفانه، منطقی و تعادلی است.

وی با اشاره به این مطلب که همدلی و همگرایی خوبی در حوزه اقتصادی استان حاکم است، اضافه کرد: در این راستا عزم و اراده جدی مدیران در رصد مستمر و متوالی بازار، نقش مهمی در ایجاد تغییرات مثبت خواهد داشت.

دکتر عباسی با عنوان این مطلب که سفره مردم به اندازه کافی کوچک شده است، تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم واسطه‌ها این سفر را کوچک تر کنند.

وی افزود: همانگونه که بحث تنبیه متخلفین را پیگیری می‌کنیم باید تشویق ها را هم برای افرادی که خوب کار می‌کنند اعمال نمائیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خواستار ایجاد تعادل بین تولید کننده و مصرف کننده در حوزه گوشت، مرغ، میوه و تره بار شد و گفت: اگر صرفاً از تولید کننده حمایت کنیم، به مصرف کنندگان و مردم جفا می‌شود و اگر فقط از مصرف کننده حمایت کنیم، تولید و اشتغال ضربه می‌خورد؛ لذا باید اجازه بدهیم بازار رقابتی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: باید ضمن حمایت از تولید، حقوق مصرف‌کنندگان هم رعایت شود.

دکتر عباسی با طرح این سئوال که چرا باید قیمت مرغ تولیدی ایلام، در استان گرانتر از سایر استان‌ها باشد، اظهار داشت: وقتی تصمیمات کارشناسی پشت مصوبات باشد و مراحل تولید یک محصول را آنالیز و یک قیمت را با رعایت سود تولید کننده و رعایت حقوق مصرف کننده تعیین می کنیم، باید به آن تصمیم پایبند بود و همه به آن قیمت مشخص و مصوب پایبند باشیم.

وی در ادامه خواستار اقدام جهادی در تنظیم بازار شد و گفت: بازار گوشت، میوه و تره‌بار در استان رها شده است و  تقاضا دارم جدیتی که در بحث نانوایی ها به آن اهتمام شد در موضوع میوه و تره‌بار هم دنبال شود زیرا تفاوت قیمت‌ها در بازار ایلام بسیار مشهود است.

وی افزود: گاهی اختلاف قیمت ها ممکن است ناشی از کیفیت محصول باشد که از این قاعده مستثنا است اما در بازار ایلام یک نمونه کالا را در مغازه های مختلف با تفاوت فاحش قیمت می توان مشاهده کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار در ادامه گفت: برای حذف کردن واسطه ها از چرخه بازار میوه و تره بار باید بررسی شود که سود و زیان این ها چیست و سپس در مورد آنان تصمیم گیری و اقدام شود.

وی با عنوان این مطلب که اگر اجازه بدهیم بازار عرضه مرغ رقابتی باشد حتماً باعث کاهش قیمت این محصول در استان خواهد شد، اضافه کرد: در موضوع قیمت میوه، اگر قیمت کالاها را از استان های همجوار استعلام و متناسب با آن قیمت میوه و تره بار ایلام را تعیین کنیم، می‌شود بر این موضوع نظارت کرد.

دکتر عباسی در پایان خواستار ارائه راهکارهای لازم برای مدیریت واسطه ها و یا حذف و اصلاح رفتار آنان شد و گفت: تفاوت قیمت میوه در استان ایلام با سایر استان‌های همجوار فقط باید به تناسب هزینه حمل و نقل باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است