استانداری ایلام

‍ معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام:

پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان  در اولویت قرار گیرد

پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان  در اولویت قرار گیرد

‍ معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام:
پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان  در اولویت قرار گیرد 

🔹معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام خواستار هوشیاری همه جانبه دستگاه های ذیربط به منظور پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان شد.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- الیاس فتاحی در جلسه قرارگاه پدافند بیوتروریسم استان افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال رخداد بیماری های پرندگان در این فصل، لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی ذیربط جهت مقابله با این بیماری ها و هوشیاری همه جانبه در خصوص پیشگیری و مبارزه با این بیماری ها به ویژه در کارگروه جهاد کشاورزی ضرورت دارد.

🔹معاون استاندار ایلام افزود: قرار گرفتن پایانه مرزی در نزدیکی شهر مهران و شناخته شدن آن به عنوان محور اصلی اربعین در کشور، اهمیت اهداف این قرارگاه در زمینه امنیت غذایی را بیش از سایر نقاط کشور کرده است.

🔹وی، عمده ترین تهدیدات در دنیای کنونی تهدیدات سایبری، زیستی و پدیده بیوتروریستی دانست و ادامه داد: شناسایی عمده ترین تهدیدات بیولوژیکی و بیوتروریستی در حوزه های سلامت، محیط زیست و منابع زیستی و طبیعی، غذا، کشاورزی و منابع دامی و تعیین نقاط آسیب پذیر استان در حوزه مذکور باید به صورت ویژه در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

🔹فتاحی، خواستار کنترل مرز مشترک استان با کشور عراق به منظور پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان شد و  تاکید کرد: دستگاه های ذیربط علاوه بر واکسیناسیون محیط بانان و کنترل آبشخورهای حیوانات وحشی، پایش روزانه تالاب ها و سایت ها و شناسایی ورود گونه های مختلف پرندگان، روند آنفولانزای حاد پرندگان را رصد، پیگیری و تهمیدات لازم را در نظر بگیرند.

🔹وی در پایان از اعضای کمیسیون خواست تا امنیت غذایی مردم در سرلوحه کار خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقاء ظرفیت و توانایی های تجهیزاتی، تشخیصی و آزمایشگاهی در مرکز استان برای مواجهه با حوادث و انواع تهدیدات احتمالی بر اساس دستورالعمل های پدافند غیرعامل اقدام و نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی را با حساسیت دنبال نمایند.
.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است