استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار

کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت ها تاثیر بسزایی دارد

کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت ها تاثیر بسزایی دارد

کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت ها تاثیر بسزایی دارد

معاون استاندار ایلام گفت: کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت ها تاثیر بسزایی دارد به گونه ای که کشورهای توسعه یافته رونق و رشد خود را مدیون سرانه مطالعه بالا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- الیاس فتاحی در مراسم تجلیل از مولفان، نویسندگان و ناشران برتر استان افزود: دولت ها اگر می خواهند هزینه های اجتماعی سیاسی کمتری پرداخت کنند، می توانند روی مقوله کتابخوانی سرمایه گذاری کنند این امر بدون دخالت دستگاه های اجرایی و پرداخت هزینه در این زمینه میسر نخواهد شد. تبلیغات و تلاش دولت ها باید منتج به جایگاه ویژه کتاب به عنوان کارآمدترین ابزار و مطمئن ترین آن ها در جهت ترقی فرهنگ و علم شود.

وی، توجه به مطالعه و کتاب را از سفارشات مهم دین مبین اسلام دانست و گفت: امام راحل(ره) در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرمایند : «زندگی زیر چتر علم و آگاهی آنقدر شیرین و انس با کتاب و قلم و اندوخته ها آنقدر خاطره آفرین و پایدار است که همه تلخي ها و ناکامی های دیگر را از یاد می برد. بشریت با همه پیشرفت هایش در علوم و فنون هنوز در گهواره طفولیت دانش است، و تا رسیدن به بلوغ کامل راه طولانی در پیش دارد.

فتاحی با بیان اینکه اغراق نکرده ایم اگر بگوییم کتاب، شگفت انگیز ترین کالای جهان است، خاطرنشان کرد: کتاب خوانی تاثیرات مثبتی بر سلامت ذهن و حافظه هم دارد، ذهنی که مدام در حال خواندن و کشف اطلاعات با ارزش است، شاداب و سلامت باقی می ماند و از تحلیل رفتن مغز و بیماری های مرتبط با آن هم جلوگیری می کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است