استانداری ایلام

شیرخانی مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری

ایلام خانه امن ندارد / نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده ایلام بالاتر از میانگین کشوری

ایلام خانه امن ندارد / نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده ایلام بالاتر از میانگین کشوری

ایلام خانه امن ندارد / نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده ایلام بالاتر از میانگین کشوری

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در جلسه شورای مشورتی و نشست هم اندیشی با بانوان دستگاه های اجرایی استان که با حضور سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی  سرکار خانم دکتر فلاحی  برگزار شد، عنوان کرد: نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیلکرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتراست.
زینب شیرخانی به مولفه های تهدیدگر سلامت قشر زنان در استان ایلام اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت و درمان جهت اجرای طرح پایش سلامت زنان ایلام با توجه به محرومیت و تبعات بعد از جنگ و وضعیت اقتصادی نامناسب ناشی از کرونا از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی مهم ترین چالشهای دختران و زنان ایلامی را برشمرد و گفت: ازدواج اجباری، کودک همسری، شدت گرفتن خشونت خانگی علیه زنان و دختران ناشی از بیماری کرونا، کودکان بازمانده از تحصیل، بانوان تحصیلکرده بیکار، نبود فضاهای تفریحی اختصاصی برای زنان و دختران استان، خودکشی زنان، افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق در هفت سال اول زندگی و... از مهم ترین چالشهایی است که زنان ایلام با ان دست وپنجه نرم می کنند.
وی به فقدان خانه امن در ایلام برای حمایت از بانوان آسیب دیده اشاره کرد و گفت: در ایلام کمپ اعتیاد مخصوص بانوان نداریم و تنها مرکزی که افتتاح شد پس از شش ماه تعطیل گردید و زنان گرفتار در دام اعتیاد مجبورند به استانهای همجوار برای ترک و مداوای خود مراجعه کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام خواستار حمایت از زنان کشاورز شد که بیشترین بار تولید بر شانه های آنهاست و گفت: یکی از مهم ترین خواسته های زنان کارآفرین استان ایلام راه اندازی بازارچه مرزی در مرز مهران است که بسیار می تواند به توانمندسازی بانوان استان کمک کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است