استانداری ایلام

معاون سیاسی استاندار ایلام در نشست ویدئو کنفرانس هیئت های اندیشه ورز :

بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل راه برون رفت از آسیب های اجتماعی است/

بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل راه  برون رفت از آسیب های اجتماعی است/

⚡️معاون سیاسی استاندار ایلام در نشست ویدئو کنفرانس هیئت های اندیشه ورز :

بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل راه  برون رفت از آسیب های اجتماعی است/

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام ؛ الیاس فتاحی در این نشست که با حضور استانهای ایلام ، کرمانشاه ، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد  با دستور کار "کرونا و آسیب های اجتماعی با تأکید بر خودکشی" برگزار شد، با تاکید بر اینکه شناسایی علل افزایش آسیب های اجتماعی در دوران کرونا نیازمند بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل است برون رفت از آسیب های اجتماعی است، اظهار داشت:
باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و محققین زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی فراهم و با برنامه ریزی و کار عملیاتی راهکارهای حل مسأله ارائه شوند.
وی افزود: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و خودکشی ایلام به عنوان پایلوت چهاراستان انتخاب شده که ضرورت دارد تحقیقات گسترده ای از علل و عوامل آسیب ها ی اجتماعی و خودکشی در ایلام شناسایی تا اقدامات و راهکارهای علمی و هدفمند لازم در این زمینه بکار گیری شوند و بعنوان پیش زمینه ای برای استانهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به علل ایجاد آسیب های اجتماعی و زمینه های افزایش آنها در جامعه ابراز داشت: یکی از ضروری ترین مسائل امروز جامعه ما، حفظ سلامت روانی و اجتماعی است که نیازمند برنامه ریزی مدون، شناخت علمی و ارائه راهکارهای مناسب است.
 
وی با اشاره به همه گیری بیماری کرونا در کشور و تاثیرات آن بر سلامت عمومی و نظام اجتماعی، خاطر نشان کرد: متاسفانه ویروس کرونا امروزه نه تنها زندگی و سلامت میلیون ها انسان را مورد تهدید قرار داده و مرگ و میر و آسیب های جسمی به همراه داشته بلکه باعث ایجاد فاجعه روانی در کل جهان شده و باعث ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی شدید در بخشی از جامعه شده است.

الیاس فتاحی تاکید کرد: نقش اساتید دانشگاه و  راهکارهای متنوع در زمینه کاهش آسیب ها می توانند راه برون رفت از این وضعیت را در اختیار دولتمردان قرار دهد.
 
وی همچنین خواستار هم اندیشی محققین و اساتید دانشگاه این چهار استان برای ارائه راهکارها شد و بیان داشت: انتخاب ایلام بعنوان پایلوت  مرکز امور اجتماعی کشور این فرصت را بوجود آورده که با هم اندیشی و همفکری زمینه حل مسائل و معضلات اجتماعی غرب کشور را مرتفع نمود.

معاون سیاسی و امنیتی به ارائه ی پیشنهادات و پژوهش های متنوع در حوزه های مختلف پرداخت و گفت:  انجام طرح های تحقیقات توسط دستگاهها ، اجرای پایان نامه ها و برگزاری کارگاههای آموزشی تاب آوری ، حمایت از پژوهش های کاربردی ، و ارائه راهکارها و پیشنهادات توسط  هیئت های اندیشه ورز می توانند مدیران را در اتخاذ تصمیمات و راهکارها یاری نماید .

وی در پایان تصریح کرد:  امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهیم و این نشست در بحث آسیب های اجتماعی تأثیرگذار باشد و خروجی مناسبی را در سطح جامعه شاهد باشیم .


🗓 |شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است