استانداری ایلام

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت:

۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: ۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام به نقل از ایرنا، علی قربانی روز جمعه در نشست دهیاران استان ایلام افزود: تا سال ۱۳۳۵ جمعیت ساکن در روستاها ۷۰ درصد و جمعیت شهری ۳۰ درصد بود اما اکنون این نسبت برعکس شده ست.

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر رشد مهاجرت روستاییان به شهرها بیشتر از قبل شده است، یادآور شد: هرچند در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کارهای اصلاحی، رونق محسوس داشته است.

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: توسعه همه جانبه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در همه کشورهای جهان یک اولویت اساسی و مهم است.

قربانی تاکید کرد: توسعه پایدار روستاها در واقع به توسعه کل کشور منجر می شود چرا که روستاییان جامعه مولد هستند و بنابراین توجه به مطالبات روستاییان و همکاری دستگاه های اجرایی با دهیاران یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستا و دهیاران بزرگترین تشکل منسجم و رسمی در کشور است که باید همه دستگاه های  اجرایی و خدماتی در خدمت این تشکل باشند.

اهمیت کار دهیاران در زمان بحران ها مشخص می شود

مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور هم گفت: اهمیت نقش دهیاران در زمان بحران هایی چون سیل و زلزله مشخص می شود که مدیریت و جمع آوری اطلاعات و آمار اولیه را باید به مسوولان ارائه دهند و پیگیر مطالبات ساکنان روستا از مسوولان باشند.

اشکان کریمی افزود: دهیاران، مدیران عمومی و اصلی روستاها و محل رجوع ساکنان هستند بنابراین دستگاه های مختلف نیز باید مکلف و موظف به رسیدگی مطالبات و خواسته های دهیاران باشند.

وی اظهار داشت: آب شرب بهداشتی پنج هزار روستای کشور به عنوان یکی از خواسته های مهم روستاییان، در دست اعضای شوراهای روستایی است که باید باتوجه به مسائل بهداشتی و نظارتی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

وی تاکید کرد: اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاها باید از تجارب اعضا و دهیاران پیشین در زمینه مدیریت روستای خود بهره گیری کنند و از محل ماده ۵۸ باید شرایط آموزش کوتاه مدت قبل و حین خدمت برای دهیاران و اعضای جدید شوراهای روستایی فراهم شود.

این نشست به ریاست معاون عمرانی استاندار ایلام، جمعی از مدیران دستگاه ها و تعدادی از دهیاران استان برگزار شد و دهیاران در این نشست به برخی مشکلات و خواسته های حوزه کاری خود اشاره کردند.

استان ایلام دارای ۵۹۳ روستا، ۲۹۷ دهیار مرد و ۳۸ دهیار زن است..
۲۵ تیرماه

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است