استانداری ایلام

فلاحی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان ایلام:

مدیریت غیربومی ها در ایلام توهین به نخبگان استان است/ لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات زنان بدسرپرست و بی سرپرست استان ایلام

مدیریت غیربومی ها در ایلام توهین به نخبگان استان است/ لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات زنان بدسرپرست و بی سرپرست استان ایلام

فلاحی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان ایلام:

مدیریت غیربومی ها در ایلام توهین به نخبگان استان است/ لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات زنان بدسرپرست و بی سرپرست استان ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس با انتقاد از بی توجهی های صورت گرفته به استان ایلام گفت: ما ثروت های زیادی در استان داریم، اما مدیریت آنها در اختیار ما نیست، این مسئله توهین به نخبگان استان است. چرا باید غیربومی ها بر مردمی که در دوران دفاع مقدس خون آنها نهال انقلاب را آبیاری کرد، مدیریت کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، سارا فلاحی نماینده در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان ایلام گفت: اتفاقاتی در طول سال های گذشته افتاده که هویت مستقل مردم ایلام که تاریخی چندهزار ساله دارند را زیر سوال برده است. وقتی روی ثروت ها نشسته اید ولی مردم در رنج هستند، پیام و سیگنال خوبی به این مردم منتقل نمی شود. وقتی در تریبون ها از داشته های مردم ایلام گفته می شود، اما به دلیل نبود افراد صاحب نفوذ در مرکز این مردم مورد بی توجهی قرار می گیرند، مردم در مسیر ناامیدی قرار می گیرند.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم خطاب به دکتر قالیباف تصریح کرد: از حضرتعالی که در مجلس بالانشین هستید، انتظار داریم بالااندیش هم باشید و اجازه ندهید حق این مردم ضایع شود، همچنان که تا به امروز حامی محرومان و در جهت رفع محرومیت حرکت کرده اید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بیان کرد: ما ثروت های زیادی در استان داریم، اما مدیریت آنها در اختیار ما نیست، این مسئله توهین به نخبگان استان است. چرا باید غیربومی ها بر مردمی که در دوران دفاع مقدس خون آنها نهال انقلاب را آبیاری کرد، مدیریت کنند؟
وی افزود: متاسفانه ایلام با وجود بهره مندی از نعمت های نفت و گاز، نقشی مدیریتی در این دو حوزه ندارد و حتی درآمد آن نیز صرف سرمایه گذاری در استان نمی شود. حتی در میادین مشترک نفتی بین ایران و عراق نیز منابع این میادین مشترک در حال هرز رفتن است.
فلاحی اظهار داشت: در زمینه آب و برق نیز ما مستقل نیستیم و حتی در بهره مندی از طرح گرمسیری غرب کشور ، ایلام محروم بوده و فاز یک و دو این طرح که در ایلام نیست به بهره برداری رسیده است، طرحی که حتی نظر مثبت رهبر معظم انقلاب نیز پشتوانه آن است، ولی تاثیرگذاران در مرکز به دلیل تصمیمات نادرست، بهره برداری از آن را به تاخیر انداخته اند.
وی با بیان اینکه ایلام ظرفیت توریست پذیری بالایی نیز دارد، گفت: متاسفانه به دلیل خرابی جاده ها و تصادفات کمتر شاهد حضور توریست در استان هستیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به وجود 30 هزار زن بدسرپرست و بی سرپرست در استان ایلام، خواستار توجه جدی مسئولان استانی و کشوری به این معضل شد و افزود: متاسفانه در حال حاضر انواع آسیب های اجتماعی به این زنان بی سرپرست و بدسرپرست یورش برده است.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم تصریح کرد: انتظار داریم صدای ما به مرکز رسیده و پای ایلام نیز به مرکز تصمیم گیری کشور باز شود تا انگ محرومیت از استان ایلام برداشته شود./

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است