استانداری ایلام

‍ ‍ معاون اقتصادی استاندار ایلام:

فرهنگ سازی برای پیشگیری از کشتار غیر مجاز اولویت اصلی طرح ساماندهی مرغ ایلام است

فرهنگ سازی برای پیشگیری از کشتار غیر مجاز اولویت اصلی طرح ساماندهی مرغ ایلام است

‍ معاون استاندار ایلام:

فرهنگ سازی برای پیشگیری از کشتار غیر مجاز اولویت اصلی طرح ساماندهی مرغ ایلام است

ایلام-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فرهنگ سازی برای پیشگیری از کشتار غیر مجاز دام مقدم بر برخورد قهری با مراکز عرضه مرغ زنده در ایلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری  جهانگیر رستمزاد در نشست قرارگاه ساماندهی مرغ استان اظهار داشت: باید ابتدا کار اصولی و فرهنگی صورت بگیرد و با متصدیان و مراکز عرضه مرغ زنده که خطری جدی برای سلامت مردم بشمار می روند صحبت شود و همین افراد ساماندهی و دارای مجوز برای دریافت مرغ کشتار روز شوند.
وی تاکید کرد: ما به دنبال ساماندهی مرغ زنده در استان هستیم و نمی خواهیم معیشت و شغل این افراد که نان آور خانواده هستند به خطر بیفتد.
وی افزود: با توجه به اینکه همه مرغ داریهای استان موظف به تحویل مرغ خود به کشتار گاه هستند دیگر عملا مرغی برای عرضه در این مراکز باقی نمی ماند و برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای این افراد اداره کل صمت به متقاضیان فعال در این حوزه مجوز قانونی برای دریافت سهمیه مرغ کشتار روز می دهد.
رستمزاد گفت: همچنین مراکز ی که یخچال ندارند می توانند با دریافت تسهیلات نسبت به خرید تجهیزات اقدام و به فعالیت خود در چارچوب مقررات بهداشتی و دامپزشکی ادامه دهند.
وی تاکید کرد: شهروندان باید آگاه باشند که مرغ کشتار روز با ذبح شرعی و نظارت پزشک دامپزشکی از هر نظر مورد اعتماد است اما مرغ زنده به دلیل وجود بیماریهای مشترک میان دام و انسان و غیر بهداشتی بودن مراکز عرضه خطری جدی برای سلامت آنها بشمار می رود.
معاون استاندار ایلام گفت: اکنون سامانه جامع تجارت در حال راه اندازی است و زنجیره از تولید تا مصرف کننده در قالب این زنجیره مشخص است و جایی برای انحراف باقی نخواهد ماند.
رستمزاد افزود: امیدواریم که افراد عرضه کننده مرغ زنده که شناسایی شده و شمار آنها در استان ۳۲۰نفر است در قالب این طرح ساماندهی و برای همیشه معضل عرضه غیر بهداشتی مرغ زنده که قیمت آن بیش از قیمت مصوب تنظیم بازار مرغ کشتار روز است، برطرف شود.
وی از فرمانداران شهرستان های استان نیز خواست که اقدام مشابه برای جمع آوری مراکز عرضه مرغ زنده در شهرستان خود انجام دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است