استانداری ایلام

استاندار ایلام در گفتگوی زنده با شبکه بین المللی خبر:

عادی انگاری کرونا در استان و همجواری با مناطق بحران زده کرونا از دلایل عمده شکل گیری موج چهارم در ایلام است

عادی انگاری کرونا در استان و همجواری با مناطق بحران زده کرونا از دلایل عمده شکل گیری موج چهارم در ایلام است

استاندار ایلام در گفتگوی زنده با شبکه بین المللی خبر:
⭕️ عادی انگاری کرونا در استان و همجواری با مناطق بحران زده کرونا از دلایل عمده شکل گیری موج چهارم در ایلام است/همیاران سلامت را برای مهار کرونا در استان تشکیل داده ایم/برای مهار کرونا از تمام ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد/نقش مردم در کنترل شرایط کرونایی تعیین کننده است ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام دکتر محمد نوذری شامگاه دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در گفتگوی زنده با تیتر امشب شبکه بین المللی خبر با اشاره به شکل گیری موج چهارم کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۵ شهرستان استان در شرایط قرمز و مابقی در وضعیت نارنجی کرونا بسر می برند.

وی در ادامه از علل و عوامل شکل گیری موج چهارم کرونا در استان گفت و تصریح نمود: عادی انگاری کرونا در استان و همجواری با مناطق بحران زده کرونا چون کشور عراق و خوزستان از دلایل عمده شکل گیری موج چهارم در استان ایلام است.

استاندار ایلام از برنامه های استان برای مهار کرونا گفت و اظهار داشت: ضمن اعلام آماده باش به همه عوامل دست اندر کار کرونا در استان بلافاصله نشست های فوق العاده ستاد کرونا را در مرکز و شهرستان های استان برگزار نمودیم و متعاقب آن محدودیت ها را اعمال نمودیم.

وی در ادامه گفت: در این راستا مشاغل گروه شغلی ۲و ۳ و ۴ را در مناطق قرمز تعطیل کردیم و در بحث دورکاری حضور کارمندان در ادارات این مناطق را به یک سوم کاهش دادیم و منع تردد بین استانی و شهری و شبانه را بر طبق دستورالعمل ستاد کرونا اعمال نمودیم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از ابتکار تشکیل همیاران سلامت در ایلام برای مهار کرونا در روستا ها خبر داد و گفت: این طرح با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و خانه های بهداشت در روستاها و به ریاست دهیاران تشکیل می شود.

وی ادامه داد: طرح همیاران سلامت با جلوگیری از تجمعات در مراسمات شادی و عزا، اقناع سازی روستائیان برای جلوگیری از گردهمایی ها و شب نشینی ها و ... وضعیت کرونا در روستا را مدیریت می کند.

دکتر نوذری در ادامه یکی از عوامل مهم تشدید کننده کرونا در استان را حضور مردم در مراسمات مختلف عنوان کرد و گفت: برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات محوریت کار را به دهیاران سپرده ایم و البته این طرح از طرف بخشداری ها و فرمانداری ها و مجموعه دستگاه های درگیر در ستاد کرونا پشتیبانی و حمایت می شود.

دکتر نوذری در ادامه‌ گفت: همچنین برای تبلیغات محیطی علیه کرونا شهرداری ها را فعال کرده ایم و برای اقناع سازی افکار عمومی کارگروه رسانه ای کرونا را با حضور اصحاب رسانه و با پشتیبانی صدا و سیما فعال و راه آن اندازی نموده ایم.

 وی افزود: همچنین تلاش داشته ایم از همه ظرفیت های استان برای مهار کرونا استفاده کنیم که در این میان بر نقش گروه های مردم نهاد، معتمدان و بزرگان و ... تاکید شده است.

استاندار ایلام در پایان بر نقش تعیین کننده مردم در کنترل و مهار کرونا تاکید کرد و گفت: قطعا در این زمینه همکاری مردم در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است