استانداری ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:

شروع ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از روز دو شنبه ۱۶ فروردین ماه/داوطلبان به خاطر شرایط حاد کرونایی ترجیحا بصورت غیر حضوری ثبت نام کنند

شروع ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از روز دو شنبه ۱۶ فروردین ماه/داوطلبان به خاطر شرایط حاد کرونایی ترجیحا بصورت غیر حضوری ثبت نام کنند

 داوطلبان شورای اسلامی روستا فرایند ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند ...

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:
⭕️ شروع ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از روز دو شنبه ۱۶ فروردین ماه/داوطلبان به خاطر شرایط حاد کرونایی ترجیحا بصورت غیر حضوری ثبت نام کنند

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، معروف بسطامی در ارتباط زنده تلویزیونی از صدا و سیمای مرکز ایلام با اشاره به برگزاری دو انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال جاری گفت: فرایند اجرایی انتخابات با دستور وزیر کشور در تاریخ ۱۸ اسفند سال ۹۹ ابلاغ شد.

وی در ادامه به ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمين دوره ­ی شوراهاي اسلامي روستا و تیره های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ (جمعا به مدت ۷ روز) ادامه خواهد يافت.

وی افزود: این عزیزان می توانند به دو روش حضوری از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر از طریق بخشداری ها و دفاتر پیشخوان و همچنین بصورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن موبایل و رایانه بصورت شبانه روزی ثبت نام خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی روستا گفت: مدارك مورد نياز جهت ثبت نام به شرح زير مي­باشد:
۱. ارائه اصل گواهي عدم سوءپيشينه كه از تاريخ صدور آن بيش از سه ماه نگذشته باشد؛

۲. اصل شناسنامه عكس دار و تصوير كليه صفحات آن؛

۳. اصل كارت ملي و تصوير آن؛

۴. اصل كارت پايان خدمت نظام وظيفه يا كارت معافيت دائم و تصوير آن براي مردان؛

۵. یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جديد؛

۶. داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار؛

۷. ارائه اصل و یک نسخه تصوير مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار؛

۸. اصل و تصوير گواهي پذيرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛

و ۹. اصل و تصوير مدرك معتبر ايثارگري (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداري از امتياز يك مقطع تحصيلي بالاتر

بسطامی در ادامه خطاب به داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا چند توصیه داشت و گفت: داوطلبین اوایل هفته و شروع انتخابات و در روزهای اولیه کار ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه ضمن اینکه توصیه کرد داوطلبان به خاطر شرایط حاد کرونایی بیشتر بصورت غیر حضوری ثبت نام نموده و از تجمع در بخشداری ها و دفاتر پیشخوان خودداری کنند، اضافه کرد: داوطلبانی که عضو شورای اسلامی روستا بوده برای ثبت نام در همان روستا نیاز به ارائه مدرک تحصیلی نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با عنوان این مطلب که روستا هایی که دارای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت هستند مشمول برگزاری انتخابات روستایی خواهند شد گفت: همچنین برای روستاهایی با جمعیت ۱۵۰۰ نفر ۳ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و برای روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است