استانداری ایلام

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا:

خدمات گردشگری به مسافران خارج از سامانه نوروزی ارائه نمی شود/دستگاه های متولی محورهای ورودی به استان را کنترل کنند/تاکید بر کنترل محورهای ورودی استان/آرامستانها مسدود می شون

خدمات گردشگری به مسافران خارج از سامانه نوروزی ارائه نمی شود/دستگاه های متولی محورهای ورودی به استان را کنترل کنند/تاکید بر کنترل محورهای ورودی استان/آرامستانها مسدود می شون

اخبار استانداری ایلام:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا:
خدمات گردشگری به مسافران خارج از سامانه نوروزی ارائه نمی شود/دستگاه های متولی محورهای ورودی به استان را کنترل کنند/تاکید بر کنترل محورهای ورودی استان/آرامستانها مسدود می شوند/ اقامت مسافران در مدارس، حسینیه ها و منازل شخصی ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: در ایام نوروز هیچگونه خدماتی به گردشگران و مسافران نوروزی که خارج از سیستم گردشگری و سامانه وارد استان می‌شوند نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه مردم برنامه‌ریزی پایان سال خود را متفاوت از سال های گذشته تدوین کنند، گفت: پایبندی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک صرورت است.
بسطامی افزود: تمام هدف مسئولان و دست اندرکاران استان در راستای ارتقا فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام پیش رو باشد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا بیان کرد: در شرایط فعلی وظیفه مدیران این است که با برنامه ریزی درست فضا را به گونه ای ایجاد کنند که هم  رفاه، آسایش و اوقات فراغت مردم دیده شود و هم دستورالعمل ها، آیین نامه ها و قوانینی که دستگاه های اجرایی تاکید دارند اجرا شود.
بسطامی گفت: مدیریت سفرهای نوروزی باید به گونه‌ای باشد که از قبل مکان‌هایی برای حضور مهمانان نوروزی و سایرین مشخص شده تا خدایی نکرده در صورت وقوع اتفاقی، جمعیت مشخص کنترل شوند .
وی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان ها از نظر وضعیت کرونا افزود: در بحث وضعیت شهرستان‌ها به غیر از شهرستان دهلران دیگر شهرستان‌های استان دارای وضعیت زرد کرونا هستند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: مسافران نوروزی که با هماهنگی میراث فرهنگی و گردشگری وارد استان شده و محل اقامت خود را مشخص کرده اند، می توانند در محل تعیین شده تا زمان مقرر در استان حضور داشته باشند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان اضافه کرد: دغدغه اصلی ما برای مسافران و افرادی است که بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی با مسوولان وارد استان می شوند که این مسافران مشکلاتی را برای ما در بحث شیوع کرونا ایجاد می کنند.
دستگاه های متولی محورهای ورودی به استان را کنترل کنند
بسطامی گفت: دستگاه های متولی نظیر پلیس راه، نیروی انتظامی و فرمانداری و راهداری در شرایط پیش رو محورهای ورودی به استان را بطور کامل کنترل و مدیریت کنند.
وی یادآور شد: دستگاهای متولی باید همچنین در راستای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از ورود کلیه افراد و میهمانانی که بدون هماهنگی وارد استان می شوند، ممانعت کنند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز هم باید دقت و برنامه ریزی کاملی را داشته و بسیج و سپاه باید در این ایام در شهرستان‌های مختلف و مناطقی که احساس خطر از نظر شیوع کرونا بیشتر است، اقدامات کنترلی خود را تشدید کنند.
بسطامی اضافه کرد: به منظور کاهش شیوع کرونا در ایام نوروز هرگونه سفر و جابجایی برای افرادی با تست مثبت کرونا ممنوع است و این افراد باید قرنطینه شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا ایلام اظهار داشت: راه اندازی سامانه ارتباط نیروی انتظامی با دانشگاه علوم پزشکی یکی مهم ترین ضروریات در شرایط امروز استان است و باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: کلیه مکان ها و مراکزی که خدمات گردشگری در استان را ارائه می‌دهند باید به سامانه ارتباط نیروی انتظامی با دانشگاه علوم پزشکی متصل بوده و گزارشات روزانه خود را از طریق سامانه ارسال کنند.
اقامت مسافران در مدارس و حسینیه ها ممنوع است
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: اقامت در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد و همچنین زدن چادر در ایام نوروز در سراسر استان به منظور حفظ سلامت مردم و مصون ماندن از خطر شیوع کرونا ممنوع است.
بسطامی افزود: فقط مکان هایی که از قبل مشخص شده و دارای کد و به سامانه متصل هستند و مجوز پذیرش گردشگران و مسافران نوروزی را که از قبل در سامانه ثبت نام نموده و یا هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند.
استفاده از منازل شخصی برای اقامت مسافران نوروزی ممنوع است
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان با بیان اینکه استفاده از منازل شخصی برای اقامت مسافران نوروزی ممنوع و غیرقانونی است. گفت: چند شهرستان ما میهمانان نوروزی دارند که هر ساله در ایام تعطیلات نوروز وارد استان شده و در منازل اقوام خود ساکن می‌شوند.

وی افزود: فرمانداران کلیه شهرستان ها باید در این خصوص مهمانان نوروزی خود رصد کاملی داشته و میهمانان نوروزی را که وارد شهرستان می شوند شناسایی کرده و محل اقامت آنها را نیز کنترل کنند.
بسطامی با بیان اینکه در حال حاضر ایلام دارای شرایط بسیار خاص و حساسی است و هیچ‌گونه تعطیلی در بحث کنترل و مدیریت بیماری کرونا و همچنین نظارت ها وجود نخواهد داشت، گفت: تمام برنامه‌های کنترل نظارت و مدیریت در حوزه بیماری کرونا در ایام تعطیل نیز به قوه خود باقی است
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد: افرادی که پروتکل های بهداشتی را در این شرایط رعایت نمی کنند و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند در این ایام به صورت جدی تر اعمال قانون می شوند.
آرامستان های سراسر استان مسدود شوند
رییس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان در ادامه از همه استان درخواست کرد که در پنجشنبه آخر سال در آرامستان ها حضور پیدا نکنند.
بسطامی گفت: دستگاهای اجرایی در این چند روز باقیمانده تا پایان سال و ایام نوروز نسبت به کنترل و مسدود نمودن مسیر های منتهی به آرامستان ها به صورت جدی اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به برخورد با افرادی که تخلف می کنند هیچ گونه اغماضی نداشته باشد.
وی یادآور شد:در ایام نوروز بر عدم برپایی چادر و تجمع در طبیعت و مکان های تفریحی تاکید داریم و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است